Támogatói tartalom

A fizetések innovációja jöhet a vállalkozások életében is

A cikket támogatta a Mastercard

A kártyabirtokosok körében egyre népszerűbbek a digitális fizetési megoldások, de mi a helyzet a vállalkozásokkal? Berkes Tibort, a Mastercard üzletfejlesztési vezetőjét kérdeztük arról, hogyan tudja a fizetéstechnológiai cég kényelmi szolgáltatásokkal segíteni a vállalkozásokat.

Amikor manapság a boltban fizetésre kerül sor, sokak számára magától értetődő, hogy a kártyájukat veszik elő, de mi a helyzet az üzleti életben?

Fontos látni, hogy magánemberként és egy cég vezetőjeként teljesen más igényeink vannak és más séma szerint gondolkodunk. Mások a fizetési helyzetek is, amit az üzleti életben egy vállalkozásnak kezelnie kell, és ezek más megoldásokat kívánnak.

Tudna egy példát mondani erre?

A Mastercard üzleti kártyái biztonsággal használhatók világszerte, több, mint 15 millió elfogadóhelyen, jelenleg pedig olyan új szolgáltatás hazai bevezetését tervezzük, amellyel egy üzleti kártyához birtokosa szabályokat rendelhet. Beállíthatja majd, hogy egy kártyáról ki, hol, mikor és hogyan költhet, így magabiztosan adhatja a kártyát alkalmazottai kezébe.

Berkes Tibor, a Mastercard üzletfejlesztési vezetője

Mi alapján dől el, hogy milyen plusz szolgáltatásokat kötnek egy kártyához?

A legtöbb fejlesztés a hazai bankokkal közösen történik, hiszen ők találkoznak napi szinten a vállalkozókkal és igényeikkel. A közeli jövőben olyan innovatív szolgáltatásokat vehetünk majd igénybe, mint: az Üzleti asszisztens, aki segít teljesíteni a kártyabirtokosok egyedi kéréseit; a Global WiFi, ami több, mint 1 millió hotspothoz enged hozzáférést; vagy a Virtuális kártyaszám: ahol a kártyabirtokosok maguk állíthatnak elő kártyákat, egyedi szabályokkal, még biztonságosabbá téve az online fizetéseket. Emellett minden üzleti kártyabirtokos számára elérhető a kéthetente frissülő Mastercard Priceless Specials kínálata is.

A pénzügyek átláthatósága kulcsfontosságú a vállalkozások számára, sokan ezért is bíznak még mindig a készpénzben. Mit tud ezzel szemben egy üzleti kártya?

A készpénz nyomon követése és kezelése sok adminisztrációval és magas költségekkel járhat. Ezen a területen hoz majd újítást a Mastercard Smart Data szolgáltatása, amely segítségével az üzleti kártyabirtokosok online elemzéseket, riportokat készíthetnek a tranzakciókról, ezekhez pedig grafikonok formájában is hozzáférhetnek majd.

Hol érhetőek el ezek a kártyák ma Magyarországon?

A Mastercard üzleti kártyái a hazai bankok kínálatában érhetők el. Az egyes csomagokat a vállalkozások igényeire szabva alakítottuk ki, a legkisebbektől a legnagyobbakig. Az ajánlatok között találunk kifejezetten kezdő vállalkozásoknak szóló kártyákat, a cégek méretéhez igazított programokat, de a kínálatban szerepelnek olyan ajánlatok is, melyek a közép- és felsővezetők igényeit célozzák meg.

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.