Print

Mostantól lesz igazán érdekes

Ács Gábor
2021. március 01. 4 perc olvasás

Miért hagyja el a cég a nevéből azt az átutalást, amivel a sikerét megalapozta?
Egyre nehezebb elmagyarázni az összes funkcionalitást, amit nyújtunk. Először a nemzetközi utalásokra fókuszáltunk, aztán rájöttünk, hogy a probléma kiterjed az egész nemzetközi bankolásra. Ma már tárolni, váltani, költeni is lehet velünk a pénzt, sőt hamarosan befektetni (befektetési szolgáltatás idén indul az Egyesült Királyságban, utána az unió következik.) is. Azt is láttuk, hogy az ügyfelek már csak a név miatt is az átutaláshoz kötötték a céget. Márpedig ha komoly növekedés van a portfólióban, azt a márkának is követnie kellett.


Ritka a nyereséges fintech unikornis, mi a legfontosabb a Transferwise első tíz évével kapcsolatban?
Amit eddig leraktunk, azok az alapok, felépítettük a csapatot, az infrastruktúrát és a termékeket, amelyekről azt gondoljuk, hogy meghatározóak lesznek a jövőben. Az átutalásokból kinőtt egy olyan számla, amivel 55 különböző devizát tudsz a Wise-on belül váltani, erre ráépülve jött az üzleti csomag, amivel például egy befizetéssel ki tudod fizetni az ügyfeleidet, alkalmazottaidat bármilyen devizában gyorsan, középárfolyamon váltva.


A Wise platformmal pedig más alkalmazások, pénzügyi szolgáltatók is tudnak hozzánk kapcsolódni, már tíz országban vannak olyan partnerbankjaink, akik rajtunk keresztül végzik a nemzetközi átutalásaikat. Az egymilliomodik ügyfélig 2016-ra jutottunk el, azóta négy év alatt lett belőle tízmillió. Mostantól lesz igazán érdekes a növekedés.


Tavaly bevezettétek a magyar bankszámlaszámot, majd díjakat csökkentettetek. A kettő összefügg?
Igen. Az egész világon megyünk ebbe az irányba, most tíz devizában tudunk ilyet adni, legutóbb a kanadai és török számlaszámot jelentettük be. Ebben például az a jó, hogy ha valakinek Magyarországon vannak ügyfelei, nem feltétlenül kell idejönnie számlát nyitni, bárhol van a világon, erre tudja fogadni a forintutalásokat, a pénzt pedig akkor váltja át, amikor akarja – középárfolyamon.

Idén folytatják a budapesti bővülést, a mostani 400 főhöz 75-öt akarnak felvenni. Egyetemistákat is várnak.


Az, hogy az MNB-integrációt megcsináltuk, és ezzel kikerültünk egy banki partnert, a bizonyíték arra, hogy a Wise-modell működik. Rögtön átadtuk ugyanis a megtakarítást az ügyfeleknek. Emellett figyelünk a profitabilitásra, 2017 óta nyereséges a cég. Úgy csökkentünk árat, hogy az fenntartható is legyen.


Már nem csak az európai, de az észak-amerikai expanzióért is felelsz. Hogyan irányítod a csapatodat?
Az észak-amerikai fejlesztőcsapat New Yorkban van, az ügyfélszolgálat Floridában. A délelőttömet az európai ügyekkel töltöm, a délutánt az amerikaiakkal. Örülök, hogy már Budapesten is van az amerikai piacra fókuszáló csapat. Nálunk a fejlesztők nem egyszerű kódolók, komoly befolyásuk van a termékfejlesztésre. Időről időre beszélnek ügyfelekkel, hogy át tudják érezni az ügyfélproblémák fontosságát.


Teljesen otthonról dolgozol?
Március óta alig mozdultam ki a home office-ból. Az irodába ugyan be lehet menni, de komoly szabályok mellett, maszkot kell hordani, és nem használjuk ki a teljes kapacitást.


A járvány után is maradhat home office-ban, akinek bevált?
Megtartjuk az irodákat, fontos, hogy találkozzanak az emberek. De aki akar, elvonulhat a világon bárhova, és dolgozhat onnan akár három hónapon át.