Pénz

Sosem próbáltad még a Facebook Pay-t? A cég bedobta magát, hogy ez megváltozzon

Forbes
2020. augusztus 12. 2 perc olvasás

A Facebook egy teljes kis csapatot ráállított a vállalat platformjain belüli fizetések és kereskedelmi lehetőségek fejlesztésére. A koncepció szerint, ha a felhasználók pénzt tudnak költeni az Instagramon, a Messengeren, a WhatsAppon, akkor azzal együtt több időt is eltöltenek az oldalakon, és a Facebook hirdetési szolgáltatása értékesebbé válik.

A Facebook Pay alkalmas arra, hogy pénzt küldjünk ismerőseinknek és családunknak, vagy termékeket vásároljunk a Facebookon és a vállalat egyéb platformjain, így a Messengeren, az Instagramon és a WhatsAppon. Az Egyesült Államokban a Facebook Pay már fut a Facebookon, a Messengeren és az Instán, a szolgáltatás ugyanakkor a világ számos pontján egyelőre a Facebookra korlátozódik. Ennek megváltoztatásával a cég kiszűrheti majd az olyan konkurens appok nagyarányú használatát mint a Paypal, az Apple Pay vagy a Google Pay, írja a The Verge.

A házon belül csak F2-ként emlegetett, valójában Facebook Finance nevű egység élére azt a David Marcust tették, aki korábban a vállalat kriptovalutája, a Libra létrehozásában is részt vett, azt megelőzően négy évig a Facebook Messengerrel foglalkozott, 2014 előtt pedig a PayPal elnöki tisztjét viselte. Marcus célja a Facebook Pay, a vállalat fizetési funkciójának integrálása minden egyéb appjukba. Élén marad eközben a szintén a Facebook Finance ernyője alá tartozó Novinak, amely a Libra fejlesztéséért felel, és részt vesz majd a WhatsApp indiai és brazíliai financiális fejlesztéseiben, szóval a piacokon, ahol a cég kereskedelemszabályozási akadályokba ütközött.

„Sok kereskedelmi cuccunk van a Facebooknál. Úgy éreztük, az a helyes, ha vállalati szinten kezdjük racionalizálni a stratégiát minden kifizetéssel kapcsolatban” – nyilatkozta Marcus.

A vállalat az Upwork Inc. korábbi vezérigazgatóját, Stephane Kasrielt is Marcus mellé igazolta a feladatokra, írja a Bloomberg.

Mindezek a lépések részei annak a két éve tartó folyamatnak, amelyben a Facebook igyekszik közelebb hozni egymáshoz különböző appjait, így az Instagramot és a WhatsAppot is.

Nyitókép: Will Francis / Unsplash