Azt eddig is tudtuk, hogy a Kopaszi-gát melletti városnegyed nagy lesz és komplex, de most elég alaposan belemerültünk a gigaprojekt részleteibe.
A márciusi Forbesban bemutatjuk a készülő BudaPart projekt vázlati tervét, és egy sor kérdésre próbáltunk választ adni. Az egyik legizgalmasabb, hogy az ide bekerülő 30 ezer ember (akik itt vesznek majd lakást vagy az itt épülő irodákba járnak majd dolgozni) hogyan fog majd közlekedni, és főleg: hogyan fogják elérni a Kopaszit? Ez Dél-Budának olyan szeglete, ami eddig is kocsival volt a legkönnyebben megközelíthető.
Az egyik, a városvezetés előtt lévő terv, hogy a Deák térről induló villamosvonal a Szent Gellért téren fog összeérni a budai fonódó hálózattal és rakparton, a Műegyetem előtt haladna egy új nyomvonal a Kopaszi gátig. Így a város központjával tudnák összekötni az új negyedet, valamint a fonódó vonalán közlekedő villamosjáratokból is ki lehetne egyet vezetni a lágymányosi Duna partra. A tervek fejlesztésére a Kopaszin épülő BudaPart projektért felelős – és Garancsi István érdekeltségébe tartozó – Porperty Market is költött 200 millió forintot. Az viszont nagy kérdés, hogyha Budapest rá is bólint a tervre, ki és miből fogja majd azt finanszírozni.
A gigaprojekt senkit sem hagy hidegen, az biztos, és a közlekedésen túl is sok kérdés van, amire igyekeztünk választ adni.
- Hány lakás épül, hányan fognak a környékre költözni?
- Hány iroda lesz, mennyi ember fog nap mint nap ezekbe az irodaházakba ingázni?
- Hogyan oldják meg a városnegyed tömegközlekedését?
- Odavezetik-e a fonódó villamost?
- Hogy/hol lehet majd parkolni a BudaParton?
- Mekkora lesz a zöldfelület?
- Milyen extra épületek lesznek a negyedben (óvodák, sportpályák, stb.)?
- Épül-e óriáspláza?
- Milyen megoldásokkal oldják a zsúfoltságot?
- Milyen növényt kell a tetőre ültetni ahhoz, hogy egész évben zöld maradjon?
- Mitől lesz különleges az ország első felhőkarcolója?
- Mikorra készülnek el az egyes épületek?
- Mennyibe kerül egy lakás a BudaParton?
Válaszok, látványtervek a márciusi lapban, szerdától a standokon.