Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fotó: Wesley Tingley // Unsplash

Milliós bírságot kapott a Mészáros-féle MKB, mert késett a SZÉP Kártyákkal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 4 millió forint bírságot szabott ki a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MKB Bankra, mert 100 ügyfél egyáltalán nem, vagy késve kapta meg az új SZÉP Kártyáját.

Fogyasztói panaszok nyomán indított vizsgálatot az MNB az MKB Bank Nyrt.-nél, áttekintve, hogy jogszabályoknak megfelelően adták-e át az új Széchenyi Pihenő Kártyákat az ügyfeleknek. A vizsgálat a 2019. január 2-től május 31-ig terjedő időszakot fedte le, az eredményről az MNB közleményben értesítette a szerkesztőségünket.

A jegybank megállapította, hogy a vizsgált időszakban a bank bő 3800 esetben határidőben adta ki az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt. További 50 ügyfelének – az informatikai rendszer hibás működése miatt – egyáltalán nem bocsátott ki új kártyát.

A mulasztások miatt az MNB határozatában kötelezte az MKB Bankot, hogy mindenkor tartsa be a rendelkezéseket, a jogsértés miatt 4 millió forintra bírságolta a hitelintézetet.

A jegybank a vizsgálatot megelőzően tavaly már fogyasztóvédelmi figyelmeztetést is küldött a Bank ugyanezen probléma kapcsán.

Az MKB pótolta a mulasztásokat, és az említett informatikai hibát is elhárította, így elvileg már minden ügyfél időben juthat hozzá a kártyájához, ha mégsem, az MNB ügyfélszolgálatához fordulhatnak. 

Borítókép: Wesley Tingley // Unsplash

Ha tudnánk, mi a vége egy próbálkozásnak, nem neveznénk kísérletnek. A dolog természetéből adódik, hogy a kudarc benne van a pakliban. De néhány nagy siker elég ahhoz, hogy több tucat bukott projektet ellensúlyozzon.