Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Joshua Rawson-Harris / Unsplash

Még több pénzből jósolja meg döntéseinket egy startup

Kétmillió eurót fektetnek be a cseh startupba, amely előre igyekszik meghatározni a helyes kiskereskedelmi árazásokat.

Nagyjából 700 millió forinttal száll be 3 kockázati tőkealapkezelő a cseh Yieldigo startupba. A matematikusok által alapított Yieldigo egy online platformot üzemeltet, amely online és az offline kiskereskedőknek is lehetővé teszi, hogy pontos előrejelzések alapján, könnyen meghatározzák és kezeljék több tízezer termék árát több száz különböző üzletben. Tranzakciós adatok alapján rendszerük

megjósolja, hogy a fogyasztó milyen döntéseket fog valószínűleg hozni különböző helyzetekben.

A szolgáltatás Csehországban, Szlovákiában, Ukrajnában, Oroszországban és Németországban működik, ügyfélkörükbe szupermarketek, gyógyszertárak és drogériák tartoznak.

A J&T Ventures, az Alchemist Accelerator és a PortfoLion által biztosított forrást az európai kiskereskedelmi pipacon való terjeszkedésre használják, valamint tovább finanszírozzák a fejlesztéseket és az alkalmazott kutatásokat.

A három alapító-matematikus, Radim Dudek, Jiří Psota és David Klečka 2016-ban alapították a céget és

mindössze két év alatt nyereségessé tették.

A Yieldigo nemrég megkapta a Gartner rangos „Cool Vendor” ajánlását, valamint megnyerték a 2019-es Microsoft Awards díjat FMCG és e-Tail kategóriákban.

Fotó: Joshua Rawson-Harris // Unsplash


 

"Az oligarcha szó csak arra jó, hogy megsértsenek vele embereket."

 
Csányi Sándor, a leggazdagabb magyar