Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Ezek az áruházláncok nem fizetik vissza a karácsony után visszavitt hibátlan termék árát

A tavalyi futártapasztalatok alapján pár nappal karácsony előtt az online ajándékrendelés már kezd merészség lenni, a boltokban egyre nagyobb a tömeg. Most igazán aktuális kérdés, hogy az egyes kereskedelmi láncok hogyan is állnak a termékcsere problémájához. Itt a lista arról, hogy ki hogy viszonyul a hibátlanul visszavitt termékekhez – szerencsére a levásárlás szinte alap és a többség már  pénzvisszatérítést is hajlandó adni.

Az viszonylag köztudott, hogy webáruházas vásárlás esetén törvényileg garantált, hogy 14 napig el lehet állni a vásárlástól, indokolni se kell. Nem tetszik, visszaviszem, az árat visszaadják, kész. Pont azért, mert a vásárláskor az ügyfélnek nincs lehetősége a maga fizikai formájában találkozni a termékkel.

Ha viszont offline vásárolunk, vagyis betérünk egy akármilyen boltba, a kereskedőnek – hibátlan termék esetén – nincs ilyen visszavételi kötelezettsége. Főleg karácsonykor viszont erős az ilyenre a fogyasztói igény. Mi van, ha rosszul lőttem be az unokahugi méretét és nem megy rá a szarvasos pulcsi? És ha pont ugyanazt a sztárvórzos legót vesszük meg többen a gyerkőcnek? Nagyon nem mindegy, hogy kik hajlandók akkor is visszavenni a termékeket, ja semmi baja.

Szerencsére a piaci verseny kikényszerítette, hogy sokan az ügyfélbarátság mellett döntenek. A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME)  megbízásából a CP Contact pár napja kutatta le, hogy kinél mi a policy erre az esetre, akiben csak egy kicsi félsz van, hogy az ajándék nem nyeri el a célszemély tetszését, vagy bármi egyéb okból felmerül a csere, vagy visszavitel-pénzvisszakérés lehetősége, jó, ha átfutja a listát.

Jó hír, hogy tavalyhoz képest sokkal több lánc kínálja fel a termék árának visszatérítését, most néhány olyan láncot emelünk ki, akik a felmérés szerint nem hajlandók erre: DM, Müller, Penny Market, Lego Shop, Euronics, E-Digital és a nagy könyves hálózatok.

Összesen 17 lánc nem ad pénzvisszatérítést és az is nagyon változó, hogy mennyi ideig élhet a fogyasztó a visszavitel jogával.

A teljes és részletes lista ennek a cikknek az alján böngészhető.

 

"Mondták, hogy át kéne vennem a Gerbeaud vezetését, mert sehogy sem jutnak előrébb. Én meg visszakérdeztem, minek kezdtek bele, ha nem tudják megoldani. Onnantól nem akartak tőlem megválni."