3,98 millió új előfizetőt szerzett 2021 első negyedévében a Netflix, és alig hogy ezt a számot közzétette, részvényei máris 11 százalékot zuhantak, írja az amerikai Forbes.
A vállalat korábban úgy számolt, 6 millióval növelheti előfizetőszámát ez év elején, sőt a külső szakértők 6,19 millió főt becsültek. Ez még ahhoz képest is óvatos tervezésnek tűnt, hogy a streaming-szolgáltató tavaly negyedévenként több mint 9 millió új nézőt tudott bevonzani (a járvány miatti bezárkózás, a zárva tartó mozik nagy lehetőséget jelentettek valamennyi streaming platformnak).
A tényleges eredmény végül közel 4 millió új szerződő fél lett (főként Európából, a Közel-Keletről és Afrikából). A Netflix pontos előfizetői száma 2021. áprilisának végén 207,64 millió volt.
Ugyanakkor utolsó negyedéves árbevétele elérte a 7,16 milliárd dollárt, ez 24 százalékos ugrás előző év azonos időszakához képest, és harmóniában van a korábban várt 7,13 milliárdos becsléssel is.
Mindezek ellenére a keddi bejelentés után a 11 százalékos csökkenéssel a vállalat részvényei 490 dollárra estek. Erre reagálva a Netflix közölte, az év második felében számos új műsor bemutatását tervezi, hiszen lassan már a járvány sem hátráltatja a filmforgatásokat.
Ne ellenőrizz, légy őszinte és csak tehetségekkel foglalkozz – 7 hasznos tipp a Netflix alapítójától