Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Csak a családok fele tett félre a gyerek továbbtanulására

Mindössze a családok felének van olyan megtakarítása, amellyel kifejezetten a gyermeket szeretné támogatni. Az NN Biztosító reprezentatív kutatása szerint a szülők 24%-a úgy gondolja, hogy a gyermek ösztöndíja elég lesz arra, hogy finanszírozni tudja a továbbtanulás költségeit. 

Családok tízezrei kezdhetik meg a felkészülést az új tanévre, miután július 25-én hivatalosan kihirdetik a felsőoktatási felvételi ponthatárokat. Az egyetemi, főiskolai tanulmányok megkezdése ugyanakkor jókora költségekkel is jár, hiszen az albérleti vagy kollégiumi díjak, önköltséges képzés esetén a tandíj, továbbá esetlegesen a tankönyvek ára is megterhelheti a családi kasszát.

A NN Biztosító közelmúltban készült, reprezentatív kutatásából az derült ki, hogy a magyar szülők mindössze 37%-a tervezi azt, hogy gyermeke továbbtanulását megtakarításából fogja finanszírozni. A többség, 61% úgy gondolja, hogy a majdani havi fizetésből fogja támogatni gyermekét, 28% pedig azzal számol, hogy a havi fizetés mellett más forrást nem is fog erre a célra fordítani. A szülők 24%-a úgy gondolja, hogy a gyermek ösztöndíja elég lesz arra, hogy finanszírozni tudja a továbbtanulás költségeit. Minden ötödik szülő úgy véli, a gyermek a tanulás mellett is dolgozni fog majd, míg 13% diákhitelt vagy egyéb hitelt tervez igénybe venni a továbbtanulás finanszírozása céljából.

Az NN kutatásának eredményei arra is rávilágítanak, hogy a szülők 73 százaléka fontosnak érzi, hogy gyermeke továbbtanuljon, és 81 százalék tulajdonít kiemelt jelentőséget annak, hogy a gyermek minél hamarabb önálló legyen. Ennek ellenére mindössze a családok felének van olyan megtakarítása, amellyel kifejezetten a gyermeket szeretné támogatni.

 

„Az én vallásosságom úgy van, hogy isten ránk hagyta a teremtést, a többi marketing”

Palásti József, a Fornetti alapítója