Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A nagy műsorterjesztőknek kedvezhetnek a szolgáltatók, vizsgálódik a GVH

A nagy műsorszolgáltatók kedvező árakon adhatják portékájukat a piac nagyját lefedő műsorterjesztő cégeknek, emiatt pedig a kisebb vállalkozások költségei aránytalanul megnőhetnek – írja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A hivatalhoz eljutott bejelentések nyomán ágazati vizsgálat indult, aminek keretében az összes piaci szereplő köteles együttműködni a Versenyhivatallal. A GVH vizsgálja:

  • a műsorszolgáltatás és műsorterjesztés jellemzőit és összefüggéseit,
  • ezen összefüggéseknek a piaci szereplők stratégiájára, valamint a nagykereskedelmi
  • piacon érvényesülő árakra kifejtett hatását,
  • illetve a méretgazdaságossági szempontokat.

„A műsorterjesztő (pl. kábelhálózatot működtető vagy más technológiát használó) vállalkozások a műsorszolgáltatóktól vásárolt tartalmakat programcsomagokba szerkesztik, majd e csomagokat értékesítik a fogyasztók felé. A műsorterjesztők műsorokért fizetendő díjainak mértéke így jelentősen befolyásolja azt is, hogy a fogyasztók számára milyen áron tudják kínálni szolgáltatásaikat. A kisebb méretű műsorterjesztő vállalkozások által viselt magasabb költségek hatással lehetnek a televíziós műsorok kínálatára és a fogyasztói árakra” – fogalmaz a közlemény.

A hivatal kiemeli, hogy a gyakorlatnak a fogyasztókra nézve pozitív hatása is lehet, így ezt a dimenziót is vizsgálni fogják. A GVH szerint a fogyasztói érdek mindenek felett áll, a vizsgálattal is ezt szeretnék szolgálni.

A vizsgálatot elrendelő végzés itt olvasható.

Kép: ThisisEngineering RAEng // Unsplash

Oszd meg!

Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója