Kaczur Áron mindig is autómosót szeretett volna működtetni. Négyévesen autómosószivacsot kapott ajándékba a születésnapjára, a Cleango nevű zöld-tech-autómosójába a Cápák után most a Hiventures is beszállt. A covid okozott nekik néhány nehéz pillanatot, de az új, 57 millió forintos tőkeinjekció a legjobbkor jött, és már a franchise rendszerükön is dolgoznak.
Kaczur Áron mobilis autómosójában kizárólag biológiailag lebomló mosószerekkel és négy deciliter vízzel le tudnak mosni egy kocsit, szemben a hagyományos autómosók 120-140 literes vízfogyasztásával. Ebbe a módszerbe és Áron fanatizmusába tavaly az RTL Klubon futó üzleti showműsorban, a Cápák közöttben Balogh Péter és Fehér Gyula fektetek harminc millió forintot.
Túl sok új munkatársat vettek fel
A két befektető 15–15 millió forinttal szállt be 15-15 százalék tulajdonrészért cserébe. 2021 júniusától egy új tulajdonos is megjelent a cégben. A Hiventures 9 százalékos tulajdonrészért adott a startupnak 57 millió forintot.
„Az összes elkövethető hibát elkövettük” – mondja Áron arról, hogy mire volt jó az első körös befektetés. A legnagyobb gondot az okozta, hogy túl sok alkalmazottat vettek fel egyszerre. Persze a Cápák között adás után nagyon gyorsan megugrottak a rendelésszámok, de ez a csoda egy hétig tartott. Utána már látták, hogy az új felhasználók száma nem fog olyan ütemben nőni, mint ahogy gondolták.
A befektetés után felvett 20 ember napi 100–150 ügyfelet lett volna képes kiszolgálni, de a Cleango-hoz egy nap átlagosan 20–35 megrendelés fut be. Hamar látszott, hogy a felvett munkatársak bér- és betanítási költségén csak a pénzt égetik, így tavaly lecsökkentették az állományukat öt főre. Most a csapatban összesen nyolcan vannak, öt állandó munkatárs és három beugrós.
Ami csak lehet, az legyen is környezetkímélő
A járvány ideje alatt hullámzó volt a működésük. Az első hullám alatt pár hétre a 80 százalékára esett vissza a forgalmuk, majd amikor elkezdték erősen promótálni azt a szolgáltatásukat, hogy házhoz mennek, újra visszatértek a vevők.
A lezárásokban lazább nyár a cég bevételében is fellendülést hozott, majd az őszi szigorítások miatt újra visszaestek a rendeléseik.
Bár Hiventures-szel akkor kezdtek el tárgyalni, amikor a covid miatt még szűkölködtek megrendelőkben, mire megkapták befektetést, addigra már azon kellett gondolkodni, hogyan tudják kiszolgálni a megnövekedett ügyféligényt. Sokan akkor szoktak rá a házhoz hívható autómosásukra, amikor a többi autómosó zárva volt, utána ezek az ügyfelek a Cleango-nál maradtak az újranyitás után is.
„Az egyik legfőbb kihívás a Cleango számára a könnyű reprodukálhatóság és a piacon már jelenlévő versenytársak. De hiszünk abban, hogy a fenntarthatóság, a kényelem és az, hogy first-moverként léptek piacra ezen a területen, kiemeli majd a céget a konkurensek közül” – mondja Varga-Tarr Sándor, a Hiventures inkubációs befektetési igazgatója. A most kapott 57 millió forintból az applikációjukat fejlesztik, új irodába költöztek, és öt elektromos motort is vettek.
„Ezek elég drága eszközök, de ebben nem kötünk kompromisszumot, mert kifejezetten fontos célunk az, hogy egy közel karbonkibocsátás-mentes autómosást érjünk el. Az összes mosószerünk biológiailag lebomló, eddig BKV-val jártak a srácok a mosódobozzal. Most ezt cseréljük le a robogókra. Az új motorokkal anélkül fogunk tudni 20-25 százalékos kapacitásnövelést elérni, hogy plusz embert vennénk fel” – mondja áron arról, hogy miért ragaszkodott ahhoz, hogy elektromos járműveket vegyenek.
Nyitunk egy helyet, mert jó marketing
Ha minden a tervek szerint halad, akkor jövőre már startolhatnak a franchise autómosóik is. A Cleango szolgáltatásai eddig csak Budapesten voltak elérhetőek, először a magyar vidéki nagyvárosokban terjeszkednének, de már több külföldi megkeresésük is érkezett.
A külföldi piacok közül először Bécsben indulnának el, de mielőtt még ott is árulni kezdenék a franchise-jogokat, először ők maguk tesztelnék az ottani környezetet,
hogy még időben kiderüljön, hogy ha valami nem működik megfelelően.
A mozgó szolgáltatásuk fejlesztése mellett a jövő évi terveik között van egy helyben álló autómosó megnyitása is. Az alapító ezt egy olyan marketingeszköznek tekinti, ami eltartja önmagát „az ügyfél lehet, hogy úgy jön be, hogy nem ismeri a technológiánkat, csak betéved, mint egy bármelyik másik autómosóba, de bízunk benne, hogyha megismer minket, akkor legközelebb már az applikáción rendel tőlünk mosást.” Áron bízik abban, hogy a kényelem mellett az is számít az ügyfeleknek, hogy a vízpazarlás ellen is tesznek, ha a Cleango-val mosatnak,
hiszen jelenleg naponta globálisan 1,2 milliárd liter tiszta víz megy el kocsimosásra.
Már egy egy következő körös befektetés is a levegőben van. Áron erről csak annyit árul el, hogy körülbelül 200 millió forintról lesz majd szó.
Borítókép: Sebestyén László
Cápák között: Kaczur Áron négyévesen autómosószivacsot kapott, ma két cápa tett pénzt a zöld-tech-autómosójába