A szuperszonikus légiközlekedés visszatérése elérhető közelségbe került a United Airlines szerint is.
Az évtized végén akár a hangsebesség kétszeresével is repülhetnek a United Airlines utasai, ugyanis a társaság előjegyeztetett 15 repülőgépet az amerikai Boom Supersonic repülőgépgyártó startupnál – közölte közös közleményében a két társaság a The New York Times-szal. A denveri székhelyű Boom Overture elnevezésű repülőgépe a 2003-ban visszavonult brit-francia Concorde után hozná vissza a szuperszonikus polgári repülést. A gép vonzerejét az adja, hogy a London és New York közötti távolságot valamivel több mint 3 óra alatt lesz képes megtenni.
A United Airlines abban az esetben vásárol a Boom-tól, amennyiben a fejlesztés sikeres lesz, illetve a gép hosszabb távon megfelel a gazdaságossági, illetve fenntarthatósági kihívásoknak. A tervező cég a New York Times által idézett szakértők szerint jól áll utóbbi szempontok szerint is, állítólag 75 százalékkal olcsóbban lesz üzemeltethető, mint a Concorde.
Összevetésül, az egykori Concorde jegyárai 8 ezer dollárba kerültek a ’90-es években, ami főleg a gép drága fenntartásával volt indokolható, ez pedig még az üzleti osztályon utazóknak is borsos árnak bizonyult. Emiatt a polgári repülésben a gyártók a költséghatékony, tehát sok utast szállító, ám lassabb gépek gyártására álltak át. A Boom közleménye szerint a United Airlines opcióval rendelkezik további 35 repülőgépük megvásárlására.
Sem a gyártó, sem a légitársaság nem közölte, hogy mennyibe fog kerülni a repülőgép ára, illetve a jövőbeni utazások. Szakértői számítások szerint a hangsebességnél gyorsabb gép ára nem haladja majd meg a mostani Boeing 787-es gépek árát, ami altípustól függően 240-330 millió dollárért vásárolnak a légitársaságok. Fontos megjegyezni, hogy a Boom kifejezetten az üzleti célú utasokra tervezi a gépet, tehát meg sem közelíti a Boeing 240-330 utasszámát, legfeljebb 55-en utazhatnak a gépen.
A gép fejlesztésére eddig 270 millió dollárt szerzett a Boom, befektetők tömegeit megmozgatva, köztük a Japan Airlines-t. A befektetőknek egyelőre várniuk kell, az első gép várhatóan 2025-ben készül el, a tesztrepüléseket pedig 2026-ban tervezik megkezdeni.
A Boomnak komoly konkurenciája is akad a szuperszonikus, kisebb utaskapacitású különgépek kategóriájában. A Boom XB-1 ellenfele a szintén amerikai Spike Aerospace által gyártott Spike S-512. Mindkét gép 2021-ben tervezi megkezdeni a tesztrepüléseket, az első business-class utasok pedig 2023-ban repülhetnek.