Hogy néz ki az online marketing a gyakorlatban és hogyan érheted el vele a kitűzött céljaidat? Megmutatjuk.
Abban mindenki egyetért, hogy marketing nélkül szinte lehetetlen labdába rúgni a mai kiélezett piaci viszonyok között. Minden vállalat a potenciális vásárlók figyelméért, idejéért és pozitív reakciójáért versenyez abban a reményben, hogy üzleti haszon lesz a végeredmény.
Az online marketingnek egyetlen célja van: eljuttatni az üzeneted a megfelelő embereknek a megfelelő időben, a megfelelő csatornákon keresztül.
Neked mint marketing-szakembernek vagy cégvezetőnek, az a feladatod, hogy minden kommunikációs tevékenységedet az ügyfél életút végigkísérésével folytasd, és ennek megfelelő marketing mixet alakíts ki. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban?
Így
csinálják a profik
Nem szabad elfelejteni, hogy a lehető legeredményesebb vevőszerzéshez fontos, hogy azokra a csatornákra helyezd a fókuszod, amelyek hatékonynak bizonyulnak. Az pedig, hogy kinek mi bizonyul eredményesnek, cégenként, országonként, sőt iparáganként is eltérő lehet.
Ez a három vállalkozás tökélyre fejlesztette online marketingje valamely területét.
A Hubspot és a tartalommarketing
A marketingszoftverekkel foglalkozó cég abszolút élen jár a részletes, szakmai és minőségi blogbejegyzések gyártásában. Tudják, mire kíváncsiak az olvasóik, és nem sajnálják az energiát arra, hogy mindenkinél jobb írott vagy videós tartalmat gyártsanak. Feldolgozzák a szakmát érintő aktualitásokat, foglalkoznak a trendekkel és megosztják a náluk lévő tudást. A hírlevélre feliratkozókat pedig extra olvasmányokkal, tanulmányokkal és e-könyvekkel látják el.
Email-marketing Headspace-módra
A meditációs alkalmazás emailmarketing-stratégiájáról bárki példát vehet. A felhasználók minden vásárlási szakaszban jól megírt, vizuálisan megnyerő és szórakoztató emaileket kapnak, amikről eszünkbe sem jutnak a klasszikus értelemben vett hírlevelek. Az új ügyfeleket üdvözli és edukálja, a meglévőket gondozza és használatra ösztönzi, az elégedett felhasználókat pedig értékelésre és ajánlásra buzdítja.
Az Etsy stratégiája
A kézművestermékek terén piacvezető e-commerce platform, az Etsy is követendő, ha tartalommarketing-stratégiáról van szó. Rendszeresen közzétett, vizuális tartalommal feltöltött blogbejegyzéseik és storytelling által segítik a vásárlók elkötelezését, bemutatják termékeiket és azok készítőit is. A középpontban a felhasználók állnak, amivel rendszerint virális tartalmat generálnak.
Honnan tudod, mi számodra a legeredményesebb csatorna?
A válasz egyszerű: mérd le. Ha nem méred az egyes aktivitások hatását, illetve nem elemzed, hogyan lépnek interakcióba a felhasználók a vállalkozásod felületeivel, megfosztod magad az optimalizálás lehetőségétől. Ha folyamatosan levonod a megfelelő konklúziókat az adatokból és finomhangolsz, akkor kimaxolhatod marketingtevékenységed megtérülését. A legfontosabb, amivel lépésről lépésre közelebb kerülhetsz a fenti cégek által folytatott profi marketinghez:
mérj, optimalizálj és szolgáld ki a felhasználói szándékot.
Szesztay Péter
A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel. Emellett a a Hiventures kockázati tőkealap mentoraként segít befektetett cégek alapítóinak.
A cikk megírásában közreműködött Ujhelyi Georgina.
A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.