Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Csak a teljesítmény ma már nem adja el magát

Az Y generációs vezetők már saját márkát akarnak, és ez anyagilag is kifizetődő lehet. Az énmárka ma már nem lufifújás. 

Pár éve még ördögtől való dolog lett volna arról nyilatkozni vezetőként egy munkaebéden más vezető kollégák körében, hogy azon dolgozom a coachommal, hogy tudatosan építsem az énmárkámat. Kerek szemekkel néztek volna ránk és azt gondolták volna, hogy:

  • Önfényezés!

  • Lufifújás”

  • Nagyképűség

  • és még pár kevésbé kedves gondolat…

Miközben azért a kérdés is megszületett volna részükről: mi is az az énmárka?

Manapság, főleg a fiatalabb vezetői generáció körében már teljesen természetes igény és tudatos akarat is, hogy saját márkáját építse és alakítsa az, aki napról napra kiválóbb akar lenni. Mindez nem azt jelenti, hogy a vezetői funkciók ellátása és fejlesztése háttérbe kerülne, csupán az, hogy

a vezető tisztában van saját értékeivel, képességeivel, eddigi sikereivel és nem várja meg, hogy mindezeket majd észrevegyék, és lehetőleg helyén kezeljék.

Inkább maga alakítja azt, mit lássanak belőle, mit mutasson meg a szűkebb és tágabb környezetének minderről. Bátran hívja segítségül a kommunikációhoz a számtalan online platformot és networking lehetőséget. Proaktívan van jelen a szervezeti környezetben.

A márka nem más, mint betartott ígéret.

Az énmárka két dimenziója a hírnév és a hatósugár. Az énmárka nem statikus és fix. Folyamatosan fejlődik, és ha vezetőként tudatosan kézben tartjuk és ápoljuk saját énmárkánkat, mindez lehetőségeket, új kihívásokat és további fejlődési irányokat eredményez. Egy énmárkáját tudatosan alakító vezetőt jobban észrevesznek, kedvezőbbek lehetnek a kilátásai, többször kaphatnak jobb ajánlatokat cégen belül és más cégektől is.

Aki sikerre törekszik, annak ki kell emelkednie a tömegből. Ez a hozzáállás egy X generációs vezetőnek kevésbé komfortos, ő még fiatalon nem erre szocializálódott, míg egy Y vezető számára a márkák meghatározóak az életében. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a márka magáért beszél. Hiszen marketing szempontból ez is a cél.

Az énmárka sava-borsa a hitelesség és a következetesség. Egy vezető énmárkája csak akkor tud erős és hiteles lenni, ha az valóban személyiségünkön, életünkön és hivatásunkon alapul. Így, mint a kiváló vezetővé válásnak, az énmárka építésnek is alapköve az önismeret. Minél jobban ismerjük magunkat, annál jobb önmarketinget tudunk felépíteni.

Énmárkánk megteremtése tudatosságot és következetes építkezést igényel. Kezdjük a belbeccsel, csak aztán jön a külcsíny!

Bite Barbara, coach, tréner, vezetői tanácsadó
ügyvezető igazgató, Coaching Team, a Fiatal Vezetők Akadémiájának elindítója

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tajgai, véleményük nem feltétlen tükrözi a Forbesét.

"Könyvelővel, ügyvéddel legyél jóban!"

Simán Kristóf, a Statzup alapítója