Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]

Bővebben

Dmitry Ratushny - Unsplash

Munka-magánélet egyensúly? Felejtsd el! – 3 dolog, amit minden vezetőnek meg kell tanulnia

Mindegy, milyen iparágról van szó, a legtöbb vezető ugyanazokkal a kihívásokkal néz szembe: döntéshozatali dilemmák, időbeosztási nehézségek, bizalomhiány, kommunikációs nehézségek, és még lehetne sorolni. A Forbes.com szerzője, Jeff Boss összeszedett néhány leckét, amit vezetőként jobb, ha minél előbb megtanulsz, ezek közül mutatunk hármat.

1. Munka-magánélet egyensúly? Nem létezik.

Ahhoz, hogy azt csináld, amit szeretsz, és hogy szeresd, amit csinálsz, sok munka kell. A szakmai és a magánélet közötti egyensúlyt Boss szerint jobb nem hajkurászni, mert aki igazán ambíciózus és motivált, annak ez úgysem fog menni.

Miért nem? Mert számukra ez az egyensúly nem létezik.

Aki el akarja érni a céljait és szintet akar lépni, nem fog tudni boldogulni úgy, ha csak az ideje 50 százalékával gazdálkodik. Ahhoz, hogy eredményeket érj el, nem egyensúly kell, hanem megszállottság. Vannak napok, amikor a munkádba kell több energiát ölnöd, van, amikor otthon. A kihívás az, mi történjen azokban az időszakokban, amikor a munkád minden energiádat és figyelmedet leköti. Boss tanácsa: ne küzdj ellene, hanem fogadd el.

2. Helyes döntés vs. veszélytelen döntés

A vezető pozíció nem arról szól, hogy mindenki szeressen, hanem arról, hogy akkor is meglegyen a bátorságod meghozni a helyes döntést, ha az népszerűtlenné tesz. A vezető feladata az is, hogy ne csak azt magyarázza el, miért dönt úgy, ahogy, hanem hogy a döntést minél több ember véleményét meghallgatva hozza meg. Ne menekülj el a nehéz döntések elől: ezeket elkerülni szintén egyfajta döntés, de ritka az olyan szituáció, amikor a halogatás ne rontaná tovább a helyzetet.

Csukott szemmel ugrottak, de túlélték – magyar csúcsvállalkozók vallottak a legnehezebb üzleti döntéseikről (videó)

3. Ne félj az érzelmektől

Írtunk már arról mi is, hogy az empátia fontos, Boss szerint viszont az sem árt, ha egy főnök bátran beszél az érzelmekről. A gyenge vezetők számára ez általában kényelmetlen, Boss tapasztalata szerint viszont aki magabiztos, azt nem zavarja. Ez nem azt jelenti, hogy nem kell hozzá bátorság, de ha nem menekülsz az ilyen helyzetek elől, nem csak ellenállóbb leszel, de szívesebben követnek is majd az emberek.

Borítókép: Dmitry Ratushny – Unsplash

 

Mindenkinek rossz, ha az alkalmazottakat barátként kezeli a főnök

6 ostobaság, amivel egy vezető tönkreteheti a munkahelyi légkört

 

"Sose kopogtass a lehetőség ajtaján. Csak rúgd be simán, mosolyogj és mutatkozz be."