Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

William Iven, Unplash

Lelassít a multitasking? Tedd fel magadnak ezt a két kérdést, és kiderül

Nem tudod eldönteni, hogy az irreleváns információk akadályozzák-e a munkádat? Mutatunk egy gyors trükköt.

Leslie Peters, a Forbes.com külsős szerzője szerint nem nehéz eldönteni, hogy mennyire hagyod, hogy lényegtelen apróságok zavarjanak meg a munkádban, elég, ha erre a két kérdésre válaszolsz:

  • Ha kapsz egy új emailt, megállsz, hogy elolvasd a bejövő üzenet első néhány szavát?
  • Képernyővel felfele szoktad tartani a telefonod, hogy mindig lásd, amikor valami történik?

Ha a válaszod igen, a cikk szerzője szerint nagy a valószínűsége annak, hogy gyakran észrevétlenül lassítod a munkádat olyan dolgokkal, amik igazából várhatnának. Gondold csak át: releváns az a néhány szó a legújabb bejövő emailből ahhoz a feladathoz, amin éppen dolgozol? Valószínűleg nem. És mi a helyzet a Messenger-üzenettel? Minden bizonnyal az sem életbevágó.

Peters szerint a legtöbb multitasking-szemléletű ember képtelen arra, hogy kiszűrje, mi az, ami lényeges információ az adott helyzetben, és mi az, ami nem. A szűrés sikertelensége pedig lelassítja a munkájukat.

(Peters ezt egy 2009-es stanfordos tanulmányra hivatkozva állítja, arra sajnos nem tér ki a cikkben, hogy az elmúlt közel tíz évben vajon hogyan változott az egyszerre több feladatra koncentrálók magatartása ilyen téren.)

A szerző három lifehacket javasol a probléma megoldására. Önmagában egyik sem változtatja meg az ember életét, az is lehet, hogy egyet vagy többet közülük már be is vezettél, mindenesetre néha nem árt egyszerű, de nagyszerű trükköket bevetni a hatékonyság érdekében.

  1. Kapcsold ki az értesítéseket a számítógépeden.
  2. Fordítsd a telefonod képernyővel lefelé. (A notificationöknek akár itt is búcsút mondhatsz.)
  3. Állítsd be az ébresztődet 10–20 perces intervallumokra, és két figyelmeztetés között ne hagyd magad megzavarni. Nem baj, ha egyszerre rövid ideig dolgozol, ha ezalatt tényleg hatékony vagy.

Koncentrálj arra, ami éppen fontos! A többi megvár.

Produktivitás kimaxolva: ezt az 5 módszert használja Elon Musk

Borítókép: William Iven / Unplash

Oszd meg!