Bemutatjuk Magyarország koronahőseit, akik bátran és kitartóan végzik a munkájukat, és másoknak segítenek. A kiszervezett logisztikával foglalkozó Webshippy raktárában húsz ember dolgozik azon, hogy egyre több bolt termékei lehessenek online is elérhetők.
„Naponta kimozdulnak és teljes munkanapjukban dolgoznak azon, hogy másoknak ne kelljen otthonról kimozdulniuk.” Perényi András, a Webshippy Fulfillments vezetője így foglalja össze, hogyan működik saját csapata március eleje-közepe óta, amióta igazán felpörögtek az események koronavírus-ügyben. A cég kiszervezett logisztikával foglalkozik, azaz különböző webáruházak online logisztikáját intézi, nagyjából 350 ügyfele van (közéjük tartozik például a Butlers, a Helia D vagy az Optic World). Vagyis volt, egészen idáig: az elmúlt hetekben egyre több bolt döntött úgy, hogy megnyitja vásárlói előtt az online rendelés lehetőségét, így a Webshippy szolgáltatása iránt is egyre nagyobb a kereslet, ami nem kis nyomást jelent a csapaton.
„Nagyon büszke vagyok a srácokra, akik bent vannak a rakiban. Én könnyen beszélek innen, a lakás melegéből, de ők azok, akik minden reggel felkelnek és bemennek.
Most tényleg mindenki online rendel: ha ők most nem pakolgatnának, akkor rengeteg vásárló nem kapná meg a rendelését, pedig ez mára szinte ugyanolyan alapellátás lett, mint a BKV” – mondja András.
A raktárban húsz fő dolgozik, az ötven fős csapat másik része (a menedzsment és a fejlesztők) home office-ban vannak (a Websippy kiszállítással nem foglalkozik).
András azt meséli, az első napokban volt némi visszaesésük,
amikor az emberek pánikszerűen rohamozták meg az áruházakat. „Sok olyan céggel
dolgozunk együtt, akik nem »vészhelyzeti« termékeket árulnak, az emberek sem
ezeket vették.” Azóta ismét nagyobb náluk a forgalom, és egyelőre bírják a
tempót: ebben részben saját fejlesztésű szoftverük, részben a karácsonyi
hajrázós időszakokból levont tapasztalatok segítik őket.
Bár friss áruval továbbra sem foglalkoznak, sok olyan termék fordul meg náluk, amire az embereknek továbbra is igényük van, például natúr-, bio- és egészségtudatos termékek vagy táplálékkiegészítők. Van állateledelek kereskedelmével foglalkozó ügyfelük, de megfordult már raktárukban kézfertőtlenítő és szájmaszk is.
A Webshippy persze alapvetően továbbra is a munkáját végzi – sőt a mostani feszített tempó eredménye valószínűleg a bevételén is meglátszik majd –, de a cég igyekszik engedményeket tenni az új ügyfeleknek. Eddig például nem foglalkoztak projektalapú logisztikával (azaz csak hosszú távú együttműködésben gondolkoztak), most viszont „átmeneti” ügyfeleket is elvállalnak, ha ezzel ki tudják segíteni a nehéz helyzetben lévő kiskereskedőket.
Keressük Magyarország koronahőseit! Kerülj be a Forbesba!
Ki lehet koronahős? Bárki, aki különleges teljesítményt nyújt most, ezekben az embert próbáló időkben: egészségügyi dolgozók, eladók, futárok, közösségszervezők. Otthon lévő szülő, aki egész családjáról gondoskodik? Igen, ő is lehet koronahős.
Mit kell tenned? Küldj be egy szelfit magadról vagy egy képet kollégádról, rokonodról és írd le, mit és hogyan csinál koronahősként.
A beküldött szöveg ne legyen hosszabb, mint 3000 karakter.
Fontos: küldj telefonszámot vagy e-mail címet a koronahőshöz, hogy fel tudjuk venni vele a kapcsolatot. Ide küldd: [email protected]
A legjobb történeteket a forbes.hu-n mutatjuk be, de a hónap három legkülönlegesebb koronahőse a Forbes magazinba is bekerül.
Teljesítmény, kitartás, tisztesség – a Forbesban a helye! Keressük Magyarország koronahőseit!
Borítókép: Webshippy