Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Öt jó tanács, hogyan vegyék észre a céged az interneten

Az asztal körül heten ülünk, van aki napkollektoros cégének alakítja át az oldalát, más egyéni vállalkozó és még csak tervezi, hogy honlapja lesz. A Magyar Telekommal közösen rendezett első Forbes Műhely kiscsoportos részén (a bevezető előadások után) a webfejlesztés alapjairól beszélgetünk. Tapasztalatcsere és bevezető tippek Kelemen Lászlótól a DDB digitális stratégiai vezetőjétől. A legjobb tanácsokat összegyűjtöttük neked.

  1. Tervezz!

Ne kezd el tervezés nélkül! Nem lesz jó, ha az első oldalon ott vannak a termékeid, szolgáltatásaid egymás alatt. Szánj rá pár órát/napot a tervezésre. A legjobban akkor jársz, ha végigmész ezeken a pontokon. (Ez a tervezési modell egyébként Jesse James Garrett 2002-ben megjelent és azóta is a webes tervezés egyik alapműveként emlegetett The Elements Of User Experience című könyvéből származik. )

  • Stratégia
    A mi a célod kérdés itt sem megspórolható. Online bemutatkozás személyes találkozó után, ügyfélszerzés és személyes találkozó elérése vagy el is adnál valamit (webshop)? És persze ezer más célja is lehet még egy honlapnak. Szedd sorba! Ne csak saját igényeid, de főleg, hogy mit szeretne tőled a weboldaladra érkező látogató!
  • Scope
    Mi az ami szeretnéd és szükséges, hogy része legyen a weboldaladnak és mi az, amit kihagysz? Magyarra talán a működés hatásköreként lehetne lefordítani. A lényege, hogy a stratégia során sorra vett üzleti célokat és felhasználói igényeket egy specifikációba szedd össze.
  • Struktúra
    Most, hogy megvannak a céljaid, érdemes az oldal alapjait kialakítani. Hogyan lehet a tartalmat elosztani az oldalon? Mi lesz a nyitóoldalon és leginkább: hogy néz ki a menürendszered. (És a menüknél a munkacím a legjobb cím – egyszerű, érthető, világos. Itt nem kell szóviccekkel, költői nevekkel játszani, mert nem fogják érteni, hogy miről van szó és hova kell kattintani egy bizonyos információért.)
  • Váz
    Ha már tudjuk, hogy mi hova kerül az oldalon belül, akkor a struktúra során felvázolt elrendezést konkrét oldal tervvé lehet alakítani. Ezt hívják drótváznak, amely az oldal vázát adja meg és segít a vizuális ötletek hiánytalan és jó kialakításában.
  • Dizájn
    Tudjuk, hogy mi lesz rajta, milyen struktúrában, milyen programozói alapokon. Itt a dizájn ideje. A mi tanácsunk: legyen letisztult.
  1. Ismerd a célcsoportod!

Most nem csaptál a fejedhez, hogy micsoda újdonságot mondtunk,

de a honlapok jelentős része mégis a célcsoport pontos meghatározása nélkül jön létre.

Ha van rá pénzed, egyszerű lesz egy kisebb vagy nagyobb piackutató céget megbízni. És ha nincs? Meg fogsz lepődni, milyen sokan szívesen szánnak 20-30 percet egy egyszerű kérdőív kitöltésére. (Már az is jó visszajelzés lesz, hogy hányan válaszolnak, segítenek.) Vagy miért ne ülnél le pár ügyfeleddel és néznétek át együtt a már kilövésre kész honlapot? Lesz pár jó tanácsa, hidd el!

dph_7620Kelemen László, a DDB digitális stratégiai vezeőtje         az első Forbes Műhelyen

  1. SEO – keress rá valakit!

Ha nincs honlapod (és meglepő, hogy hány magyar vállalkozásnak nincs), biztos nem találnak meg online. Ha van, akkor jobbak az esélyeid, de azért még van tennivalód. Amennyiben a Facebookon hirdetsz, vehetsz látogatókat, akikből aztán ügyfelek is lehetnek. De legalább ilyen fontos, hogy aki a Google-ön általad nyújtott szolgáltatásokat keres, megtaláljon. Ehhez szükséged lesz egy SEO-hoz (search engine optimization) értő emberhez vagy pár alapinformáció beszerzésére. Erről könyveket, blogokat írnak, azért itt van két tipp a rengetegből:

ha nincs mobilra optimalizált oldalad, hátrányba leszel és a frissülő, releváns tartalommal is érdemes az oldalad feltölteni.

  1. Szuper sablonok vannak

Lehet, hogy akkora céged van, olyan egyedi igényekkel, hogy az alapoktól saját oldalt kell építened. (Nem lesz olcsó!) De sok olyan sablon van, amihez szintén szükséged lesz szakemberre, de sokkal olcsóbban kijössz, mint a fejlesztéssel és közben személyre is tudod szabni. A legismertebb ilyen a WordPress. Ha pedig valami nagyon alapra vágysz, kereshetsz otthon, egyedül építhető megoldásokat is. (A Magyar Telekom erre találta ki a  Webkönnyen-t.) De szintén érdemes szétnézni a nemzetközi piacon, mert akár a Squarespace, Strinkingly vagy WiX is lehet egy jó megoldás.

  1. Hagyj rá időt!

Programozóból kevés van Magyarországon. Egész pontosan: sok programozó ment külföldre dolgozni és sokan dolgoznak külföldre itthonról, mert az sokkal jobban megéri. Ha megszületett az elhatározás és van rá pénzed, még akkor sem lesz egyszerű megfelelő embert, céget találnod. Nem azt mondjuk, hogy nincsenek ilyen vállalkozások a piacon, csak hogy nem vagy egyedül, aki honlapot építene, fejlesztene és leterheltek a szakemberek.

 

 

Három óra: mindig túl kései, vagy túl korai időpont ahhoz, amit az ember éppen csinálni akar.