Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Hogyan kezdj és fejezz be egy hatékony napot?

A reggeli és esti rituálék feltöltenek energiával, és kiegyensúlyozottabb, motiváltabb leszel. Néhányat összegyűjtöttem ebben a posztban.

Az ébresztőóra helyett engem egy Sleep Cycle neveztű alkalmazás ébreszt. Régebben sok időt töltöttem az ágyban miután csörgött az ébresztő, de az applikáció képes volt rá, hogy lecsökkentse ezt az időt kevesebb, mint 5 percre.

Fél órás időintervallumon belül akkor ébreszt, amikor az a legalkalmasabb neked. Miközben alszol, különböző alvási ciklusokon mész keresztül, amit ha megszakítasz, kialvatlansághoz vezet. Sleep Cycle az okostelefonod mikrofonja segítségével képes arra, hogy felismerje ezeket a ciklusokat, és a legideálisabb időpontban jelez. Sokkal természetesebb, mintha ébresztő óra által kelnél fel.

Lendületet ad

Ha képes vagy korán felkelni, és a napod első néhány óráját hasznosan eltölteni, olyan lendületet veszel, ami a nap hátralévő részében is veled lesz. Nem feltétlenül kell egy fontos feladaton dolgoznod ez idő alatt, csinálj bármit, ami később úgy gondolod, hogy hasznos lesz számodra.

Az egyik legjobb dolog, amit reggelente csinálhatsz az az, hogy 10-30 percet tornázol. Ezzel jelentősen megemeled az energiaszinted, és egész napra ki fog tartani. Annak ellenére, hogy kiskorom óta rendszeresen sportolok, a reggeli torna hihetetlen jó hatással van rám.

A meditációt is érdemes kipróbálnod. Amellett, hogy csökkenti a stresszt, javítja a memóriát, és segít abban, hogy fókuszáltabb legyél.

Sok ember tartózkodik a meditációtól, mert úgy gondolják, hogy túl komplikált számukra. De valójában nem is annyira bonyolult, és számos applikáció létezik, ami segít belelendülni, mint például a Headspace, és az OMG I can meditate.

A kora reggeli órák szintén kiváló alkalom az íráshoz. Agyunk azon része, ami a kreativitásért felelős az alvás utáni órákban a legaktívabb, míg az analitikus része később aktivizálódik.

Kapcsolódj le!

Ha szeretnél hatékonyan dolgozni a munkaidő alatt, akkor el kell tudni különíteni magadat a munkádtól, amikor felállsz az íróasztalodtól. Én például gyakran találkozom a barátaimmal munka után. De nem is igazán számít, hogy mi az, amit csinálsz, lényeg, hogy törje meg a folyamatot, hogy csak dolgozol, hazamész, és kezdődik előröl az egész. Célszerű betervezni néhány programot egyből munka utánra, és ez kényszeríteni fog, hogy valami másra koncentrálj helyette.

Amikor hazaérsz, olyan tevékenységekkel foglald el magad, amelyek lekötnek, és kikapcsolnak. Ne egyél nehéz ételeket, és próbáld kerülni az erős fényű képernyők nézését 2-3 órával lefekvés előtt.

A National Sleep Foundation szerint ha mindennap ugyanakkor fekszünk le, és mellé még elvégzünk egy relaxációs alvás előtti rituálét, az biztosítja a zavartalan, és mély alvást számunkra. Az egyik legjobb dolog, amit csinálhatsz elalvás előtt az olvasás: segít abban, hogy nyugodtabb állapotba kerülj, és hogy figyelmen kívül hagyd azokat, amik aggasztanak. Én mielőtt aludni megyek, elhelyezek egy jegyzettömböt az ágyam mellé. Néha amikor félálomban vagyok, remek ötletek jutnak eszembe, amikre reggel már nem emlékszem, ezért leírom őket.

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tajgai, véleményük nem feltétlen tükrözi a Forbesét.

 

 

„Az én vallásosságom úgy van, hogy isten ránk hagyta a teremtést, a többi marketing”

Palásti József, a Fornetti alapítója