A Z-generációs fiatalok több mint 66%-a állítja, hogy a jövőben szeretné vállalkozássá építeni a saját ötleteit, mégis, az egyéni vállalkozók csupán 3,6%-a 30 év alatti. Mutatjuk, hol bukik el a sok projekt.
A Bentley University kutatása szerint az amerikai fiatalok kétharmada szeretne vállalkozni, ehhez képest a tengerentúlon arányaiban nagyon kevés a fiatal vállalkozó (A Bridge Budapest kutatása szerint Magyarországon a fiatalok eleve nem is nagyon akarnak vállakozni). Tízből kilenc startup elbukik. Miért nem mennek olyan simán a dolgok, mint ahogy azt a millennium szülöttei megálmodják?
Lena Elkins, a népszerű Facebook-csoport, a Millenial Go Getters moderátora segít a fiataloknak, hogyan építsék fel az üzleti stratégiájukat, és hogyan kerüljenek el olyan hibákat, amelyekbe sok kezdő vállalkozó belefut. Jules Schroerder showjában, az Unconventional Life-ban azt elemezték ki, milyen hibákba futhatnak bele egy kezdő vállalkozás indításánál, és hogyan lehetne őket megelőzni. A tanulságokat a forbes.com-on foglalták össze.
- Nem tudod, hogyan szerezd meg az első kliensedet
Elkins Facebook-csoportokat bújt addig, amíg meg nem találta az első vevőjét. Csoportokba posztolt, bemutatkozott, leírta, milyen szolgáltatásokat kínál, és hogy hol lehet őt elérni. Már délutánra meglett az első ügyfele.
Ha nem tudod, milyen irányba tedd meg az első lépéseket, érdemes körülnézned hasonló Facebook-csoportokban. Legyél rövid, összeszedett, és tudd hogy mit akarsz eladni, de ne félj promotálni önmagad.
- Nem tudod, hogyan húzd be az ideális klienseket
Elkins esküszik a spontán megkeresésekre. Azt tanácsolja, gyűjtsd össze azokat az embereket, akiknek szeretnél dolgozni, nézd meg a honlapjukat, azonosíts olyan problémákat, amiken te tudnál segíteni, majd ezzel keresd meg őket. Ajánld fel, hogy szívesen válaszolnál felmerülő kérdéseikre kötetlenül. Garantáltan válaszolni fognak.
- Nem barátkozol olyanokkal, akik többre vitték nálad
Amikor először vállalkozásba kezdesz, nem lesz rögtön annyi tapasztalatod, hogy a létrán magasan ülő emberekre befolyással legyél. Elkins azt tanácsolja, hogy „keresd meg azokat, akik egy pár lépéssel előtted járnak a szakmádban. Nézd meg, hogyan tudnád segíteni őket, és építs ki velük jó kapcsolatot.” A jövőben nagyon sokat segíthetnek. Ha egy számukra is kedvező kapcsolat jön létre, esélyes, hogy még több embernek bemutatnak.
- Nincsen mögötted egy támogató csapat
Érdemes hasonszőrű vállalkozók társaságát keresned, akik tanácsokkal, vagy akár csak morális támogatással is tudnak segíteni. A Kauffman Index kutatása szerint havonta több mint 550 000 ember kezd vállalkozásba. Sokan közülük online fórumokon próbálnak tanulni és tippeket szerezni, hogyan növekedjenek. A saját Facebook-csoportjában is azon dolgozik Elkins, hogy minél több személyes kapcsolatot építsen ki, és minél több kezdőnek segítsen megoldásokat találni.
- Nem veszed fel a kapcsolatot a sajtóval
A nagyobb magazinokban való megjelenés sokat segíthet abban, hogy ismertebbé váljon a céged. De a nagy kiadványokba nehéz bekerülni. A szakértő azt tanácsolja, igyekezz minél több kisebb lapban megjelenni, hogy mások is lássák, érdemes rólad írni.