A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]


Bővebben

Az önbizalom mindennek az alapja. De mi az önbizalom alapja? Mutatjuk!

Az önbizalom sok mindennek alapja, sokak szerint a siker és a boldogság kulcsa. Éppen ezért fontos a kiépítése és a fenntartása, mégis kevesen tudják megfogalmazni ennek módját. Az amerikai Forbes 10 tippel segít.

1. Intézd el!

A magabiztosság alapja a teljesítmény. Akár kicsi, akár nagy célokat tűzöl ki, sokkal jobban fogod érezni magadat, miután elérted őket. Tűzz ki napi célokat, két- és háromnapos célokat, és ha sikerrel bevégezted őket, értékeld a teljesítményedet. Ha a napi és heti céljaidat letudod, jó eséllyel eljutsz a havi és negyedéves, végül az éves és több éves céljaidhoz. Ezek után már jogosan fogod azt érezni, hogy a nagyobb projektek is biztos kezekben vannak nálad. Tűzz ki tehát konkrét célokat magad elé, egyre bátrabban.

Advertisement

2. Figyeld a fejlődésed!

A legjobb módja a céljaid elérésének – legyen szó akár nagy, akár kisebb célokról – az, hogy kisebb egységekre bontod őket, és figyeled ezek eredményeit.

Akár az előléptetésedről, egy jobb álláslehetőségről, egy iskolai vagy versenyeredményről van szó, a vállalkozásod fejlődéséről, vagy például az egészségedről és a testsúlyoddal kapcsolatos céljaidról, a legjobb, ha folyamatosan figyeled a már elért eredményeidet.

Próbáld számszerűsíteni őket! Például ha állást keresel, számold meg, hány helyre adtad be a jelentkezésedet. Ha fittebb szeretnél lenni, számold az edzéssel töltött perceket, jegyezd fel a céljaidat és a részeredményeidet is. Ahogy látod majd az eredményeidet, büszke leszel rájuk – jogosan – máris növekedni fog az önbizalmad.

3. Cselekedj jól!

A legtöbb magabiztos ember az általános értékek szerint él, dönt és cselekszik; még akkor is a társadalmi hasznok mellett dönt, ha ezek nem teljesen esnek egybe egyéni boldogulásukkal. A cselekedeteid és a döntéseid határozzák meg azt, hogy ki vagy te. Meglátod, sokkal komolyabban hozzájárulnak majd az önbizalmadhoz és magabiztosságodhoz a hosszú távra meghozott, általánosabb érvényű, a közjót fókuszba állító döntéseid, mint a pillanatnyi személyes sikerek tették volna.

4. Eddz!

Ne csak a testi egészséged vagy a külsőd miatt. A jó kondi jobb memóriát, fokozott koncentrációs képességet jelent, segít a stressz kezelésében, megvéd a depressziótól, és sokaknak a legjobb ötletei is a futások vagy edzések közben jönnek. A sport az életed minden területére jó hatással lesz, szóval szánj rá időt!

5. Ne félj semmitől!

A hibák nem az ellenségeid, a félelem a hibáktól viszont igen.

Ha nagy álmaid és komoly céljaid vannak, akkor biztosan úgy fogod érezni néha, hogy elérhetetlenek számodra. Azokban a pillanatokban nézz majd mélyen magadba, gyűjtsd össze minden bátorságodat, és csak menj tovább előre.

Minden egyes sikeres ember félt már életében. De mindannyian dolgoztak tovább, kockáztattak, mert fontosabb volt számukra, hogy megpróbálják elérni az álmaikat, mint az, hogy megóvják magukat a bukástól. Menj tovább te is, minden nap.

Eddig féltél a bukástól? Itt van 5 lépés, hogy legyőzd önmagad 2018-ban

6. Állj ki magadért!

Amikor valakitől az hallod, hogy „ez lehetetlen” vagy hogy „ez nem fog menni”, könnyedén előfordulhat, hogy hiszel neki. Pedig az igazság az, hogy mielőtt ezt kimondta valaki, te hittél benne és bíztál magadban. Miért változott meg hirtelen a véleményed? Itt az ideje, hogy azt feleld az ilyen hitetlen mondatokra: „tévedés!”.

Ahogy azt a 10 dolog, amit utálok benned című klasszikusban Heath Ledger mondta:

„Soha senkinek ne hidd el, hogy nem érdemled meg azt, amire vágysz!”

7. Csak folytasd!

Az emberek tisztelik a következetes embereket, akik beteljesítik az ígéreteiket és terveiket. És ami még fontosabb: te is tisztelni fogod saját magadat, ha végrehajtod azt, amit elterveztél. A cselekvés értelmet ad a szavaidnak, fejleszti a személyiségedet és építi az önbizalmadat.

8. Hosszú távban gondolkodj!

A boldogtalanság alapja a rövidtávban gondolkodás, a pillanatnyi örömök hajszolása. Ha spórolni akarsz, nem járthatsz naponta étterembe; ha fogyni akarsz, nem ehetsz állandóan sült krumplit; ha nyelvvizsgát akarsz, időt kell szánnod a tanulásra, és így tovább. A nagy célok nagy áldozatokat követelnek – amelyek utólag kifizetődnek.

9. Ne törődj azzal, mit gondolnak mások!

Kell cifráznunk? Bárhol találkozhatsz olyanokkal, akik szerint nem tudod megcsinálni, nem vagy elég okos, elszánt, szorgalmas vagy képzett. Ilyenkor gondolj arra, hogy a legtöbb ember rengeteg dologban téved. Ha te elhiszed, hogy meg tudod csinálni, akkor meg fogod tudni csinálni.

10. Csináld gyakrabban, ami boldoggá tesz!

Szeretsz kirándulni, kajakozni, festeni, naplót írni, kézműveskedni, olvasni? Vagy csak dögleni a tévé előtt? Akkor szánj rá időt rendszeresen, mert az élet rövid.

Ezt tanultam a világ legjobb inspirációs előadójának workshopján


Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő