Világszinten

Áll egy ember az utcán, rajta kötény, fehér ing, lánya, fia mellette.  Mögötte bolt, a bejárat felett a neve. A kereskedőtrükköket szüleitől tanulta, nem salestréningen, de aki tőle távozik, mégis mindig úgy érzi, […]

Bővebben

Eddig féltél a bukástól? Itt van 5 lépés, hogy legyőzd önmagad 2018-ban

A győzelemhez mindig kockáztatni kell. A komoly célok eléréséhez szinte mindig kell egy bátor lépés: tenni valami olyat, amit félsz megtenni, vagy azt gondolod róla, hogy képtelen vagy rá. Mondhatnánk úgy is,

ahhoz, hogy megkapj valamit, amid még sosem volt, tenned kell valamit, amit még sosem tettél.

És ez sokszor félelmetes. Félünk a bukástól, attól, hogy túl bonyolult lesz, az áldozatoktól. Néha annyira, hogy végül csak ottmaradunk egyhelyben, leblokkolva – egész életünkben. Nézzük a szikla sarkán a másik hegy csúcsát, amit elérhetnénk, de sohasem merünk nekivágni. Ha idén végre nekivágnál, itt van öt mankó az amerikai Forbes-tól, hogy segítsen.

1. Gondolj vissza arra, amikor bátor voltál!

Biztosan volt már olyan az életedben, hogy féltél megtenni valamit, végül mégis megcsináltad. Emlékezz vissza erre a pillanatra! Mi volt az? Mitől féltél eleinte? Próbálj valóban visszagondolni azokra a gondterhelt órákra, amikor rágódtál azon a problémán. Mi történt aztán valójában? Mi lett a végeredménye?
Gyakran a fizikai fájdalomtól félünk. Az anyukák tudnának mesélni a szülés félelmeiről, a maratonfutók az edzések küzdelmeiről. És arról, hogy milyen volt azokat megélni, milyen visszagondolni rájuk – ma már bizonyára sokkal kevésbé tűnik számukra vészesnek.

2. Képzeld el a legrosszabbat!

Ez egy régi tanács, talán klisének tűnik, de működik. Tedd fel magadnak a kérdést: Mi a legrosszabb dolog, ami megtörténhet? És akkor mi lesz, ha megtörténik? Írj le minden egyes lehetséges következményt, ami a célod felé tartva bekövetkezhet. Elég jó esély van rá, hogy a listát nézve rájössz majd: valójában még a legrosszabb opció sem olyan rossz. És talán arra is rájössz, hogy korábban már többször átéltél hasonlókat.

3. Fejlesztd a stressztűrő-képességedet, a kockázatvállalási-képességeidet!

Ez minden, ami egy komoly lépés megtételéhez kell. De ezt a képességet is lehet fejleszteni, például úgy, hogy előbb csak kisebb vállalásokat és lépéseket teszel. Mondjuk egy hosszabb kihagyás után szeretnéd újraindítani a karrieredet, ilyenkor komoly, hivatalos állásinterjúk helyett kezdheted informális háttérbeszélgetésekkel. Persze, ilyenkor is oda kell tenned magad, de tét nélkül – az ilyen lehetőségek segíthetnek az önbizalomgyűjtésben.

4. Találj egy személyes hőst!

Sokkal könnyebb a dzsungelben haladni, ha valaki vágja előtted az ösvényt. Keress olyanokat, akik sikeresek abban, amiben te is szeretnél az lenni, és derítsd ki, hogyan csinálják. Ha a környezetedben vannak ilyen személyek, talán egyenesen tőlük is megkérdezheted (az emberek szeretnek beszélni magukról, szóval ne becsüld alá a hízelgés erejét). Ha pedig híres, nemzetközileg elismert arcokról van szó, a Google a barátod.

5. Találj egy szurkolót!

A személyes hősöd, a mintád megmutathatja, hogy merre haladj, egy szurkoló pedig bátoríthat, amikor már elindultál. Barátok, partnerek, kollégák és (korábbi) főnökök – közülük bárki lehet, akivel megosztod az álmaidat és a stratégiádat, és időnként visszacsatolást ad neked külső szemmel. Kételkedőkre nincs szükség, olyan embert keress, aki csalhatatlanul optimista és pozitív. Olyat, aki a legmeredekebb lejtőn is azt fogja mondani neked: Meg tudod csinálni!

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő