Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

fotó: rawpixel // Unsplash

Jó embereket akarsz felvenni és sokáig megtartani őket? – Ez a négy stratégia segít

A koronavírus sok embert arra kényszerített, hogy átértékelje az életét és munkahelyet váltson. Munkaadóként most kiemelten fontos, hogy jó embereket toborozz és megtartsd a legjobb munkavállalókat.

Ha valamikor, most különösen fókuszálnod kell a munkaerő-toborzási és -megtartási stratégiákra. A kettő összefügg egymással: ha meg tudod tartani a jó munkaerőt, kevesebb energiát kell szánnod az újak felkutatására. Ugyanakkor az új emberek felvétele egy lehetőség is: már a kezdetektől bebetonozhatod őket a cégbe úgy, hogy később se akarjanak elmenni. A Ted négy stratégiát mutatott be.

8 mondat, amiket soha ne használj egy állásinterjún – ezeket mondd helyettük!

1, A lehetőségeket keresd, ne a tapasztalatot

Legyen diplomája és ötéves tapasztalata ebben és ebben – ezek a típusú követelmények ma már szinte alapfeltételei az álláshirdetéseknek.

Ugyanakkor a kutatók úgy találták, hogy a felvett munkavállalónak még további tíz új képességet kell elsajátítania a következő 18 hónapban ahhoz, hogy teljesen alkalmazkodjon az új pozíciójához.

Magyarul, még ha találsz is olyan jelentkezőt, aki megfelel az általad elvárt valamennyi követelménynek, még ő sem ússza meg az új készségek elsajátítását. Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy az elvárt képességek összességét tudja a jelentkező, kevés ember közül tudsz majd szelektálni (és így is, úgy is bővíteni kell majd az ő képességeiket is).

Ehelyett keress olyan embereket, akik szilárd és erős alapokkal rendelkeznek, de képesek az új készségek elsajátítására.

Ezt tartsd szem előtt a megtartási stratégiád során is. A vállalatok sokszor nem akarnak házon belüli alkalmazottakat új pozíciókba helyezni. Ez a stratégia butaság, hiszen a helyzet mindenképp változni fog, nem lenne egyszerűbb, ha már jól bevált munkaerővel történne ez? Tartsd meg a jól bevált alkalmazottjaidat és inkább őket oszd be új feladatokra. 

Bullshit nélkül! – klasszikus álláshirdetéssel már nem mész semmire

2, Tegyél fel kérdéseket az alkalmazottaknak!

Tudod, mi teszi a dolgozóidat boldoggá? Esetleg rosszkedvűvé? Ha a válasz mindegyikre a nem, valószínűleg bajban leszel a megtartásukkal is. A vállalatok ugyan sokszor fektetnek be képzésbe és fejlesztésekbe, ezt sokszor az alkalmazottak véleménye nélkül teszik. Mielőtt belevágsz egy hasonló programba, legyél tisztában azzal, hogy az alkalmazottak mit akarnak és mire van szükségük.

Ezeket a kérdéseket tedd fel a munkavállalói felmérések során:

  • A munkád melyik részét tartod a legérdekesebbnek és a leghasznosabbnak?
  • Mely területeket tartod a legnagyobb kihívásnak jelenleg?
  • Mit teszel azért, hogy elérd a rövid és a hosszú távú karriercéljaidat?
  • Vannak egyéb projektek, területek vagy feladatok, amikben szívesen részt vennél?
  • Van még olyan terület, amire kíváncsi lennél, de még nem volt lehetőséget megismerni?

Ezeknek a válaszoknak az ismerete segít abban, hogy a képzési és fejlesztési programok ne csak a vállalatnak, hanem az alkalmazottaknak is előnyére váljon. Nem fogod tudni megtartani az embereidet akkor, ha nem látnak fejlődési lehetőséget a cégnél. Épp ezért győződj meg arról, hogy mit akarnak és te ebben hogyan segíthetnél nekik.

Figyelj oda a legjobb embereidre! A túlélést is jelenthetik

3, Figyeld a konkurenciát

Lehet, hogy azt gondolod, hogy az általad nyújtott fizetések a megfelelő piaci árfolyamon mozognak, de ne feledd: 2021 van, a munkaerőhiány éve.

A fizetés mellett szintén fontos szemponttá vált a rugalmasság kérdése.

Sok vállalat már nyitott az otthoni munkavégzésre és a hibrid modellre is. Ha meg akarod tartani az alkalmazottakat, vagy újakat akarsz felvenni, ezekkel az elvárásokkal is lépést kell tartanod.

4, Tanulmányozd az eddigi eredményeidet és cselekedj ezek alapján

Nagyon kevés vállalat követi részletesen és dokumentálja a toborzást és a megtartást, pedig ez a folyamatok kijavításához vezethet. Nem tanulhatsz a hibáidból, ha nem tudod, mi volt az, ami működött és mi az, ami nem. Vezesd és tárold az ezekkel kapcsolatos információkat, tapasztalatokat.

Kiemelt kép: rawpixel // Unsplash

Oszd meg!