Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

6 reggeli rituálé, amitől egész nap hatékony leszel

Könnyen elkap bárkit a mókuskerék, aztán mindennap fáradt. Van néhány egyszerű gyakorlat, amivel megtörhetjük ezt az ördögi kört. Például, feküdjünk le mindig időben.

Ha saját vállalkozásod futtatod, vagy nagyon fontos a karriered, könnyű túltolni a dolgokat, aminek az a vége, hogy állandóan fáradt vagy. Korábban nehezen keltem reggelente, újra és újra kinyomtam az ébresztőt, aztán rohantam – mondja Brian Scudamore, a Forbes.com külsős szakértője, de a leírás sokunkra ráillik. Ezért mindent megváltoztatott: mindig pontosan reggel 5:55-kor kel, és még soha nem érezte magát ennél energikusabbnak és és produktívabbnak.

Mert a produktivitás a felkeléssel kezdődik. Sok ismert ember, például az Apple-vezér Tim Cook és Oprah Winfrey is saját bevallása szerint még napfelkelte előtt kel. Mert a munka előtti órákat jó dolgokra lehet használni. Íme hat tanács, ami segíthet beindítani a napod.

1. Válassz konkrét időpontot az ébresztőnek!

Miért érdemes ennyire pontosan megválasztani a felkelés idejét? Az agy fontosabbnak észleli azokat a dolgokat, amelyek mindig adott időpontban történnek. És ha csak nagyjából mondjuk reggel hatra állítod az ébresztőd, sokszor fogod megnyomni a szundigombot. 5:55-ből könnyebb nem engedni, és mindig akkor kimászni az ágyból.

2. Naponta jelölj ki egy célt és írd is le!

Amíg elkészül a kávé, pont elég idő arra, hogy leírjad napi teendőd. Ha leírod a céljaid, sokkal nagyobb eséllyel el is éred őket, talán, mert amit mérünk, azt meg is csináljuk. Ha felírod, boldognak és sikeresnek érezheted magad, hogy elkészültél vele. Ha nincs leírva, nehezebb fókuszálni.

Szerencsére az okostelefonok idejében már nem nehéz megnyitni a kedvenc jegyzetelős alkalmazásunkat és beleírni egyetlen célt a következő 24 órára.

3. Egy óra feltöltődésre

Angolul külön szókapcsolat is van rá: power hour. Legyen egy kijelölt óra a reggeledben, amikor valamivel fókuszáltan foglalkozol. Legyen az edzés vagy mondjuk éppen nyelvtanulás. Amit biztos ne csinálja: ne nézd meg az e-mailjeid! Persze, mindenki így csinál, de ha ezt csináljuk, más emberek határozzák meg a prioritásainkat már reggeltől, azokra fogunk reagálni, nem pedig produktívak leszünk.

4. Legyen elég üzemanyagod!

Fontos, hogy felkészítsük testünket is a napra. A reggeli egészséges és tápláló legyen. Itt is fontos a rutin: nem érdemes kihagyni sem a reggelit, sem akár az ebédet, mert nem lesz elég energiánk a napra. Ha keresünk egy kiszállítócéget, akkor külső hatással is rávehetjük magunk, hogy ne hagyjunk ki étkezéseket és mindig nagyjából ugyanakkor együnk. Ma már sokan kínálnak kifejezetten egészségre fókuszáló ételeket is.

5. Használd ki a bejárást is!

Ha tömegközlekedést használsz, akkor ez az időszak eleve alkalmas lehet tervezésre; ha vezetsz, és van asszisztensed, akkor telefonon elkezdhetitek tervezni a napot. Ha a bejárást alatt elintézel dolgokat, az azt jelenti, hogy kevesebb időt kell az irodában töltened. És a kreatív gondolatokból is több lesz, ha különböző helyeken vagy éppen, amikor átgondolod a dolgokat.

6. Figyelj az elalvásra!

Bár végig a reggelről volt szó, a nulladik lépés igazából előző este kezdődik: fontos figyelni arra, hogy jól aludjunk. Ehhez érdemes időben lefeküdni, ha már időben szeretnénk kelni. Jó még pozitív megállapítással zárni a napot, jobb kedvvel fogunk felkelni 5:55-kor.

 

A matematikában az ember a dolgokat nem megérti, hanem megszokja.