A Forbes a teljesítmények mögötti emberi történeteket mutatja be és azt a kontextust, amiben ezek az eredmények létrejönnek. Célunk egy olyan közösség létrehozása, ami tudatosan lép előre és fejlődik – de történeteinkkel nemcsak őket akarjuk összekötni, hanem inspirálni mindenkit, hogy elhiggyék: ilyen út bárki számára bejárható.
- Szerkesztőségi alapelvek
- Szerkesztőség és kiadó
- Hogyan lehet bekerülni a Forbesba?
- Hogyan dolgozunk?
- Helyreigazítás és helyesbítés
Alapelveink, értékeink
A szerkesztőség az alábbi alapelvek mentén dolgozik.
Az újságírók kötelesek tényszerűen és a lehető legpontosabban tájékoztatni az olvasókat – a megszerzett információkat a rendelkezésünkre álló eszközökkel mindig ellenőrizzük. Az újságírók vállalják a felelősséget a munkájukért, az olvasóközönségünkkel nyíltan és egyértelműen kommunikálunk. Ha hibázunk, törekszünk arra, hogy azt minél hamarabb kijavítsuk és ezt transzparensen közöljük. A Forbes újságíróinak kerülniük kell minden olyan helyzetet, amely összeférhetetlenséget eredményezhet.
Az újságírásnak mentesnek kell lennie minden politikai, üzleti vagy egyéb érdek befolyásától, a szerkesztőség integritását megőrizzük.
Forrásainkat, alanyainkat tisztességesen kezeljük, ha anonimitásra van szükségük, személyazonosságukat megvédjük. Tiszteletben tartjuk az interjúalanyok – és a cikkeinkben érintettek – magánéletét és emberi méltóságát. Különösen körültekintően járunk el áldozatok, gyermekek és más sérülékeny csoportok esetében.
Hiszünk benne, hogy csak ilyen etikai elvek mentén tudunk olyan tartalmat létrehozni, ami nemcsak az olvasói közösségünknek, hanem a partnereink számára is érték.
Szerkesztőség és kiadó (sales)
A Forbes Magyarországnál – a fenti elvek miatt – a szerkesztőségi tartalmakat külön kezeljük a fizetett megjelenésektől, utóbbiak elkészülését a szerkesztőségtől elkülönülő PR csapat felügyeli. Hirdetésekkel, értékesítéssel kapcsolatban a Forbes újságírói nem tudnak és nem is adhatnak semmilyen tájékoztatást, az ilyen kérdésekkel a kiadó foglalkozik. Ugyanígy tartalmi ügyekbe a kiadó sem szólhat bele.
A Forbes mindig transzparensen és részletesen közli a listái módszertanát, a nyomtatott kiadásban és online is közzétesszük ezeket – a különböző listákra a módszertan alapján kerülhetnek fel szereplők, kereskedelmi szempontok itt szintén nem játszanak szerepet.
Hogyan lehet bekerülni a Forbesba?
Alapítói sikertörténetekkel, illetve egyéb kimagasló teljesítménnyel – a témákról a szerkesztőség tagjai döntenek. A beérkező témaajánlásokat köszönjük, amennyiben foglalkozunk velük, visszajelzünk.
Alapvetően exkluzív anyagokkal foglalkozunk, ahol a Forbesé az első vagy a kizárólagos megjelenés.
A szerkesztőség az egyedi tartalmakra fókuszál, ezért ha részt is vesz sajtóeseményeken, azokból ritkán születik külön tudósítás. Az ilyen események, akárcsak a sajtóközlemények, nagyon fontos információforrások, de ezeket csak elenyésző százalékban közöljük a Forbes.hu-n, a magazinban pedig egyáltalán nem közlünk ilyeneket. A szerkesztőégnek küldött kutatások közül csak a módszertanilag megfelelő anyagokkal foglalkozunk, nem reprezentatív felmérésekkel egyáltalán nem.
Médiapartnerséggel kapcsolatos ügyekben a kiadó dönt.
Sajtóutak esetében megjelenést tudunk vállalni, de egyéb kötöttséget – megjelenő anyagok számát, műfaját, fajtáját, terjedelmét – nem. Az ilyen utak kapcsán is mérvadóak számunkra az etikai alapelveink. A sajtóutakra küldött újságírók kizárólag a Forbes számára készítenek tartalmat.
A szerkesztőség nagyszámú levelet kap, ha egy témával foglalkozunk, mindenképp visszajelzünk.
Hogyan dolgozunk?
A Forbes újságírói előre egyeztetik az alanyokkal, hogy a szerkesztőség hogyan dolgozik – és ehhez tartják magukat. Fontos, hogy az újságírók és a cikkeinken dolgozó valamennyi munkatárs a legjobb tudása és a legnagyobb szabadság mellett tudjon dolgozni. Ebben a magyar kiadó az amerikai Forbes standardjait követi. A cikk – releváns részét – az alanyok a megjelenés előtt, igény szerint tényellenőrzés céljából visszakapják. A Forbes a fotókat, a címeket és a cikkek bevezetőit sem küldi meg előre, és nem is egyezteti azokat.
Cikkeinkhez nyilvánosan elérhető adatokat – például cégnyilvántartási mérleg és eredménykimutatásokat, közbeszerzési adatokat – is felhasználunk.
A Forbes újságírók tartalmak létrehozásához nem használnak mesterségesintelligencia-eszközöket, sem szöveg, sem fotó esetében – legfeljebb a cikkek alapjául szolgáló beszélgetések leírásához, illetve nem fotó alapú illusztrációk (ikonok, piktogrammok) elkészítéséhez. Ha tartalomban jelenik meg AI-generált illusztráció, azt mindig jelezzük.
Helyesbítés, korrekció, helyreigazítás
A legjobb szándék és pontosság mellett is előfordulhatnak időnként hibák. A Forbes újságírói ennek kiküszöbölésére törekednek. A beérkező helyesbítési, pontosítási kéréseket a lehető leghamarabb megvizsgáljuk, amennyiben tényszerűek és megalapozottak, igyekszünk minél hamarabb javítani azokat – és transzparens módon jelölni is, hogy javítás, frissítés történt. A magazin esetében mindig a következő lapszámban adunk helyt az ilyen közléseknek. A helyreigazítási kérelmeket esetében a tartalmi kérdések megvizsgálása után a jogi szakértőinkkel is konzultálnunk kell, így ez több időt vesz igénybe. A formailag és jogszabályilag megfelelő helyreigazítási kérelmek kézhez vételét követően – megfelelve a hatályos szabályozásnak – 5 napon belül döntünk arról, megalapozott-e helyreigazító közlemény közzététele vagy sem.
Sajtójogi ügyekben a HMP Ügyvédi Társulás képviseli a Forbest, GDPR-ügyekben a TASZ Társaság a Szabadságjogokért segít minket.
Impresszum │ Kapcsolat │ Médiaajánlat │ Esemény