A Magyar Falu program részeként, 3,3 milliárd forintért újították fel az M43-as autópályát Lázár János batidai kastélyával összekötő utat.
Mi történt? Az Átlátszó kikérte a Magyar Közúttól a Magyar Falu programban elvégzett útfelújítások adatait. Az már korábban kiderült, hogy a 4413-as út első szakaszát, amely Lázár János batidai kastélyához vezet, 3,3 milliárd forintért újították fel, most azonban fény derült arra is, hogy az egyéb felújításokhoz képest jóval magasabb áron történt ez.
Míg a közút most futó programjában kilométerenként 300 millió forint az átlagos költség, addig a batidai, hat kilométeres szakasz esetében ez majdnem kétszer akkora, kilométerenként 550 millió forintos értékével.
Miért lehetett drágább? Az Átlátszó azt is megjegyzi, hogy a 4413-as út esetében nem csak a burkolatot és a burkolatalapot, de az az alatt lévő földmű-szerkezetet is kicserélték. Hivatalos információt ugyanakkor nem kaptak arról, hogy a földmű-szerkezet cseréjét más utaknál is elvégezték-e.
Miért volt erre egyáltalán szükség? A Magyar Közút azzal magyarázta a 4413-as út felújításának szükségességét, mert nemsokára felújítják az algyői Tisza-hidat, így a kész út elterelő útvonalként szolgálhat majd. A probléma ezzel az, hogy egyelőre csak a 4413-as út batidai kastélyig vezető szakaszát újították fel, egyéb részeit nem. A közút szerint nemsokára elkezdődhet a további szakaszok felújítása is.