Nemrég felvásárolták a legnagyobb konkurenciájukat, de nem nyugszik a Biotech USA és a Lévai család: folytatják a külföldi terjeszkedést. Lévai Bálint, a családi cég ügyvezetője volt Galambos Márton vendége az e heti Forbes Live-ban, ahol a franchise-partnerekről, a fogyasztói hozzáállásról és a kollégák premizálásáról is beszélt.
Itthon az egyik legnagyobb, a Forbes családi cégeket rangsoroló listáján 13. helyen lévő vállalat, a Biotech USA idén felvásárolta legnagyobb piaci vetélytársát, a Scitec Nutritiont ötmillió euróért. „Látszólag jó áron” – fogalmazott Lévai Bálint, a Biotech ügyvezetője a Forbes Live e heti adásában:
„amikor valamit olcsón lehet megvenni, annak mindig megvan az oka. Úgy számoltunk, hogy sok tőkét emészt fel, mire növekedési pályára állítjuk a márkát, szerencsére nagyobb költségre gondoltunk, mint amekkora a végén lett.”
A Scitec forgalmát felhozni még nem tudták, de szinten tartják. A Scitec tavalyi árbevételét 23 milliárd forintra saccolta Lévai, míg a Biotech forgalma 30 milliárd forint körül mozog.
Ugyan a Biotech a fehérjeporokkal vívott ki magának hírnevet, és a mai napig ez a termék fogy a legjobban, aránya az értékesítésben egyre csökken. „Egyre népszerűbbek a kiegészítő termékek, az egészségtudatos fogyasztók rájöttek, hogy a mogyorókrémtől a vitaminokon át az energiaitalokig mindenre van egészséges alternatívánk.”
Jönnek az új boltok külföldön
A vállalat itthon piacvezető, de Európában is dobogós. Folytatják a külföldi terjeszkedést, de egyelőre csak azokat az országokat erősítik, ahol már most is jelen vannak. Németországban és Franciaországban biztos nyitnak az idén új boltot, Lengyelországban, Szlovákiában és Hollandiában pedig akkor, ha jó lehetőségük van rá.
„Ausztriában nemrég tönkre ment egy konkurens cég, próbáltuk felvásárolni. Nem sikerült, de pár, jó helyen lévő németországi boltját azonnal átvettünk.”
Külföldön saját és franchise-boltot is indítanak. „Ez attól függ, hol mi éri meg. Külföldön örülünk a franchise-partnernek, könnyebb előre haladni, de saját boltokat is nyitunk, elég jól kiépült már a külföldi céghálónk.”
Lévai Bálint a fogyasztói hozzáállásról, a márkaépítés fontosságáról és az idei rendezvényeikről is beszélt a Forbes Live-ban, minden további a videóban.