Eljött a nap: a tavalyi bejelentés után múlt héten élesedett a Fizz.hu, ezzel pedig az OTP hivatalosan is versenybe szállt az Emaggal.
Nem verték nagy dobra, de kilépett az OTP webshopja, a Fizz.hu a belsős tesztüzemből, múlt héten szép csendben élesedett a szolgáltatás, és most már bárki számára elérhető az oldal – vette észre a Forbes.hu.
Mit látunk eddig?
- A napokban arculatot is váltott a márka, az eddigi zöldes-sárgás színvilágot zöldre és lilára váltotta a webáruház.
- Most már egyértelművé vált, hogy kínálatban is a webplázás piacon, tehát az Emaggal és a Pepitával szállna versenybe a Fizz.hu, a számítástechnikától a háztartási eszközökön át az otthoni termékekig, játékokig szélesnek tűnik a felhozatal (szupermarket kategória nincs).
- Egyelőre csak házhozszállítással lehet rendelni a Fizz.hu-ról, de az oldalon azt ígérik, hogy már dolgoznak azon, hogy többféle kézbesítési mód is elérhető legyen.
A háttér
Az általános szerződési feltételek szerint a webshop üzemeltetője az OTP Bank Nyrt. százszázalékos tulajdonában álló OTP Ecosystem Kft. A nyilvános céginformációk szerint a kft. ügyvezetője Szőcs András, ő korábban a Mol e-kereskedelmi vezetője volt, előtte öt évet dolgozott a Salling Groupnál, tízet pedig a Tescónál. Az elmúlt hónapokban rengeteg munkatárs érkezett a Fizz.hu-hoz különböző versenytársaktól, erről folyamatosan kommunikáltak a Linkedinen is.
Megkerestük Szőcsöt, hogy részletesebben is beszámoljon a rajtról. A Forbes.hu-nak azt mondta, hogy múlt héten levették az úgynevezett IP-filtert az oldalról, így az már nemcsak az OTP-s kollégáknak, de mindenki számára elérhető.
A bevezetőkampány csak később indul el, hosszú távú, step by step stratégia mentén fognak haladni folyamatos fejlesztésekkel, valamint bővülő partner- és termékkörrel,
tette hozzá Szőcs.
Jó ötlet ez?
Tavaly júliusban a Forbes.hu írta meg először, hogy az OTP belép a magyar e-kereskedelembe, akkor még úgy hírlett, hogy nyár végén élesedhet a széles közönség számára is a szolgáltatás, de mostanáig húzódott a házon belüli tesztüzem.
Mint tavaly is megírtuk, van abban logika, hogy a második leggazdagabb magyar, Csányi Sándor által vezetett OTP kipróbálja magát ebben az iparágban (és nem csak azért, mert pár éve a Tesco régiós láncaira is szemet vetettek).
- Az intézet innovációs részlege már évek óta dolgozik, befektet más, bankoláson túli területekbe is, visszatérő startupprogramjaik mellett például a robotizációba, valamint a magánegészségügybe is.
- Tekintve ismeretüket, tapasztalatukat a magyar kkv-szektorban vagy ügyfélszolgálati területeken, ez erős technikai hátteret biztosíthat nekik, nem beszélve a bank adta tőkéről, finanszírozási lehetőségekről.
- A felfutó online kereskedelem tehát jó ugródeszka lehet a bankcsoportnak, ráadásul egy erős e-kereskedelmi láb a régiós terjeszkedési terveket is megtámogatja – utóbbi egyébként nem mindenhol megy zökkenőmentesen, nemrég húsz év jelenlét után Romániából vonult ki a csoport.
Temu-akták
2024 a Temu éve. Nálad is az lesz, legyél vásárló vagy e-kereskedő. Új rovat a Forbes.hu-n.