A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]

Bővebben

Tippek, hogyan ne fázz rá az autóbérléssel, ha külföldön nyaralsz

Autóbérlés-piaci helyzetkép és jótanácsok.

Kollégánk autóbérlése este hatkor járt le a malagai reptéren. Egy picit csúsztak, negyed hétkor gurultak be a bérlős cég parkolójába. A forgalom nagy volt, sokan adták le a kocsijukat. Volt még idejük a gépig bőven, türelmesen várakoztak több mint negyed órát. Amikor előkerült az átvételért felelős munkatárs, elnézést kért a várakozásért. Gyorsan körbejárta a kocsit, átvette, úgy tűnt, mindenki elégedetten ment a dolgára.

Aztán egy héttel később egyszer csak a bérlős cég megterhelte több mint 20 ezer forinttal a kolléga számláját.

Kiderült, az átvételnél a papírra 18.35 perc került, márpedig a ráhagyás csak fél óra, aki késik, arra rávernek egy teljes nap bérleti díjat. Ez a nagy cég meg is tette, noha az ügyfél 15-nél már a parkolóban volt. De ezt bizonyítani utólag már nem tudta.

Ez csak egy jellemző ráfázás, ami az autóbérlőket érheti, a tanulság pedig utólag kézenfekvő: egyrészt mindig meg kell nézni, mennyi a ráhagyás az érkezési időnél (sok cégnél egy óra, van ahol még több is), ha pedig várni kell, nem árt külön szólni, hogy a tényleges érkezés ideje kerüljön a papírra, ne az, amikor képesek voltak átvenni az autót. De ezen kívül nagyon sok aprósággal lehet ráfázni autóbérlésnél, a szolgáltatóknak pedig érdekükben is áll, hogy az egész folyamat minél átláthatatlanabb legyen, el lehessen benne helyezni minél több banánhéjat, amelyen a figyelmetlen utas elcsúszhat.

Az elmúlt két évben Európában azért javult valamennyit a helyzet, mert Brüsszel a sok ügyfélpanasz nyomán komoly vizsgálatot indított és megállapodásra bírta a piac kétharmadát lefedő öt legnagyobb szolgáltatót, akik vállalták, hogy ügyfélbarát változtatásokat léptetnek életbe.

Talán a legfontosabb, hogy ők már az önrészcsökkentő kiegészítő biztosítások  feltételeit és árait is korrekten közlik.

Mások viszont nem követték a példájukat, ráadásul érthető módon egyre többen bérelnek autót összehasonlító-közvetítő oldalak segítségével és ezeken is csak erősen elnagyolt infók szerepelnek egy csomó szolgáltatásról köztük a biztosításról.

A magazin friss, júniusi számában részletes cikkben foglalkozunk a változások hátterével és sok tippet is adunk ahhoz, hogy okosan béreljünk autót, ne érezzük magunkat lehúzva a bérlés végén.

Borítókép: egy nagyon korrekt szolgáltató, a CICAR speciális Manrique-stílusú Ibizája Lanzarote szigetén 

Olvasd el A magazin rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő