Nevelni, etetni, pesztrálni, sőt tenyészteni kell saját kis házilényünket. Ahogy az elmúlt évek egyik legfontosabb mobiljátékában, itt is a szabadban kell mobillal a kezünkben ugrálni, mert, hiszed vagy sem, az ilyesmiben még ma is betegesen sok pénz van.
A Pokémon Go kétségkívül az elmúlt tíz év legfelkapottabb mobiljátékos őrületei között van. A 2016-ban piacra dobott, kiterjesztett valóságot (AR-t) használó játék népszerűsége, bevételi teljesítménye a 2020-as évek elejére mit sem csökkent:
- a világjárvány kezdetének évében rekordbevételt produkált (2016: 0,83 milliárd dollár vs. 2020: 1,23 milliárd dollár),
- aktív játékosainak száma ma is százmilliós nagyságrendben mérhető,
- összesen pedig már bőven egymilliárdszor töltötték le az alkalmazást.
A Pokémon Go tehát hatalmas biznisz, elmúlt hat évében több mint 5 milliárd dollárt bevételt kaszált az appon belüli költésekkel. A mobiljátékos piac már csak ilyen. A covid közben is kitartott lelkesedés nyilván érthető, teljesen világos járványmegküzdési stratégia zsebszörnyekre vadászni egyedül a szabadban.
Csakhogy hiába veszem emellé figyelembe a Pokémon franchise jócskán bő húszéves múltját vagy a Nintendo Switch hibridkonzolra kidobott új részek, felújítások szédületes, több tíz milliós eladási számait is,
kicsit valahol furcsa, hogy egy AR-játék ilyen meggyőző életgörbével tud bírni, és hogy nem tud lecsengeni a láz, nem? Ezek szerint nem az, a számok magukért beszélnek.
A játék fejlesztője a Nintendo és a The Pokémon Company mellett az amerikai Niantic, akik a Pokémon Go előtt és után is kísérleteztek már AR-játékokkal. Jóllehet, Pikachu és társai kis kijelzős sikerét máig nem sikerült reprodukálni, a varázsvilágban játszódó Harry Potter: Wizards Unite-ot például az indulás után három évvel lőtték le. A Niantic elsősorban licencek alapján fabrikál AR-mókákat, a Roxfort mellett kapott tőlük a való világot beemelő játékot a Nintendo egyik gyöngyszeme, a Pikmin (apropó, a switches Pikmin 3 Deluxe-ot, ha kimaradt, azonnal kipróbálni!), illetőleg kapni fog a Transformers is. Eredeti ötleten alapuló cím vagy nem folytatás lassan egy évtizede nem jött már tőlük.
Majd most fog.
Bejelentették ugyanis a Peridotot, 2022 tamagocsiját, melyben zabálnivaló peridotokat fogunk nevelni, képezni, etetni, pesztrálni – és persze ismét arra ösztökélnek minket, hogy mindezt a szabadban tegyük, kint kell majd ugyanis kajtatnunk házilényünknek mindenféle hozzávalókért vagy alap- és nyersanyagokért. Mindezt természetesen mobilkameránk segítségével, sőt a játék képes lesz fel is ismerni a valóéletbeli felszínformákat, legyen az domb, sár, víz.
Néhány kép, milyen szerfelett cukin fog festeni az egész:
A fejlesztők szerint nem lesz két egyforma peridot, sőt a fajfenntartásra mindennél különösebb figyelmet fordítanak. Ahogy felneveltük saját peridotunkat, kereshetünk neki a valóéletben egy fészket (úgy, ahogy a Pokémon Góban kellett az arénákat), és itt aztán más játékosok peridotjával közösen új egyedeket tenyészthetünk.
Bíznak is benne az alkotók, hogy a Peridotnak is legalább annyira erős közösségépítő ereje lesz, mint a Pokémon Gónak a kültéri szörnyvadászattal. És még mielőtt bárki vasvillát ragadna, az is le lett szögezve, hogy a peridot bizony nem az NFT megfelelője, bármennyire is rímelnek egymásra. Az alkotók egyelőre deklaráltan az alap játékélményre fókuszálnak, nem máris a gémerek egy részét hónapok óta aggasztó, bosszantó NFT-pénzfejésre.
A játék egyébként igencsak kegyes lesz közönségéhez, lényünk nem fog tudni elpusztulni, éhen halni. Elnézve ezeket a szemeket, nem is bírna el ehhez fogható tragédiát a gyönge szívem.
Nincs még pontos megjelenési dátuma a Peridotnak, rövidke előzetese viszont már igen, ez alant meg is tekinthető. Tesztüzemben már áprilisban el fog rajtolni bizonyos országokban, az App Store-on és a Google Playen egyaránt megtalálható lesz.
Borítókép: Peridot. Fotó: Niantic.
A Nagyon meta! univerzumából…