Tömény opulencia, csilingelő pezsgőspoharak között táncoló balerinák, fájndájning és fenntarthatóság az Opera színpadán. Nemzetközi luxusvacsorán mutatták be a Moët & Chandon új pezsgőjét.
Felméry Lili táncolja a Diótörő egyik jelenetét. December van, ez közel sem szokatlan látvány ilyenkor a Magyar Állami Operaház gyönyörűen felújított épületében. A karácsonyi szezonban nagyjából harmincötször tűzik műsorra Csajkovszkij klasszikusát – és mint mindig, most is elkelt rá az összes jegy.
A nézőtéren mégsem ül senki. A több mint kétszáz fős vendégsereg az Opera színpadán, pezsgővel koccintva fordított nézőponttal élvezi az előadást.
Ha rá kéne bökni egy pillanatra, kétségkívül ez a francia Moët & Chandon nemzetközi, Effervescence nevű eseménysorozatának budapesti fénypontja, amiből adódik jó pár még az este során. A celebvilág válogatott meghívottjaival és a Moët Society képviselőivel négyfogásos vacsora keretében ünnepeljük a Maison legfrissebb évjáratos tételét, a Moët & Chandon Grand Vintage 2015-öt.
Vigyázat, ujjeltartós kontent! Ez itt a Martin Deluxe, a Forbes luxus világával foglalkozó rovata. Fájndájning, burzsoázia, hedonizmus – a világ legdrágább csecsebecséi, menő éttermei, luxushotelek és egyéb kifinomult finomságok a Forbes.hu-n.
Mi az az Effervescence?
Második éve tart a Moët & Chandon eseménysorozatát, ami a luxusmárkák brandgyakorlatának egyik kitűnő példája lehet. Az év során az Effervescence több városba ellátogat – Sydney, New York, Tokió, Párizs, London –, hogy egy este keretén belül tapasztalati úton vonja be a márka világába a Maison partnereit, véleményvezéreket, influenszereket és celebeket egyaránt, így egy kétszáz fős vacsorával akár többmilliós elérést is generálva.
Az Effervescence budapesti, Night at the Opera állomásának különössége, hogy a közép-kelet-európai régióban először nálunk rendezték meg az opulens, szmokingos-nagyestélyis eseményt.
Minden bizonnyal nem mi vagyunk a régió legerősebb célpiaca. De Budapest kulturális öröksége, csúcsgasztronómiában betöltött pozíciója és Európa egyik legszebb épülete remekül simulnak a Moët-világképbe.
Ilyen volt a Moet & Chandon eseménye az Operaházban. Fotók: Hirling Bálint (1-12); Mudra László (13-30) (30 kép)
A cateringért felelős Zsidai csoport vacsorája – fekete tőkehal, beluga kaviár, rosé kacsamell – alatt a Diótörőből játszott részletekkel, operaénekkel szórakoztatták a nagyérdeműt. A szintén a Diótörőt idéző színpadi díszletet a Moët & Chandon reklámjaiból ismert hatalmas aranygömbökkel turbózták fel. Az emeleti páholyokban hatalmas betűkkel rakták ki a márka feliratát, ami a hangulat mellett precíz branded kontentként tökéletes hátteret nyújtott az instázó influenszereknek és celebeknek egyaránt.
A legjobb az ételek és a Moët tételeinek – Brut Impérial, 2015 Vintage fehér és rosé – végigkóstolása után jött. Az open barban felszolgált kifogyhatatlan pezsgő készlettől még a kevésbé gátlástanok is felfokozott bátorsággal biccentették a fejüket a nyolcvanas évek diszkóklasszikusainak ritmusára.
Hát, ennél pazarabb dolog már nem nagyon lesz idén.
És mi is a Moët & Chandon?
Bárkinek, aki a luxusmárkák világába fejest kíván ugrani, kezdetként négy betű szigorú fejbe vésése kötelező – LVMH. A Louis Vuitton Moët Hennessy a világ egyik legnagyobb luxuskonglomerátuma. Gyakorlatilag a nevesebb, globálisan ismert szuperprémium brandek felét ők tulajdonolják, köztük a Tiffany&Co.-t, a Fendit vagy a Diort.
Az LVMH Csoportot Bernard Arnault alapította 1987-ben. Anyalapunk, az amerikai Forbes valós idejű becslése szerint, ha csak rövidebb etapokra is, de családjával épp most lett a világ legvagyonosabbja Elon Musk előtt.
E konglomerátum egyik névadó tagja a több száz éves múltra visszatekintő Moët & Chandon pezsgőház. A holland származású (emiatt ejtjük ki a márkanév végén a t betűt!) VII. Károly uralkodása alatt nemesi rangra emelt Moët-család 1743-ban alapította meg a Maisont, ikonikus italait pedig előszeretettel szolgálták fel Európa királyi udvaraiban, a Fehér Házban és a brit királyi család eseményein is.
A márka pozicionálása és árstratégiája egyértelműen a prémium brandek közé sorolja a Maisont. Azonban egy-egy üvegével bőven az elérhető (vagy ha nagyon fenn akarjuk hordani az orrunk, kommersz) luxus kategóriájába esik.
Ez még nem a legmenőbb légitársaságok első osztályán felszolgált Dom Perignon vagy a Krug, amikért már jócskán a zsebünkbe kell nyúlni. Az Imperial Brut már 18 ezer forinttól kapható, inkább az évjáratos tétel szerepét betöltő Grand Vintage-sorozat az, amit már egy házibuliban nem feltétlen koccint el csak úgy a fogyasztó.
Luxus válság idején
Egyelőre úgy tűnik, hiába emlegetik a recessziót a luxusiparban működő márkáknak és vállalatoknak, azok egyelőre egészen nyugodtan állnak a gazdasági visszaesés gyülekező felhőihez. Nem véletlen, azért a szegmens velejárója a vásárlóerő stabilabb lábakon állása, na meg ugye az árérzékenység fordított hatása.
Megkeresésünkre a Moët & Chandon regionális marketing vezetője, Sonia Herschtel sem lát visszaesést vagy félelemre való okot.
„Úgy vettük észre, hogy habár a fogyasztóink talán kicsit jobban odafigyelnek a költségeikre, még mindig szeretnék megjutalmazni maguk valami különlegességgel. Kevesebbet, de jobbat isznak. Ez tökéletesen illeszkedik a szelektív stratégiánkba, ami alapján biztosra szeretnénk menni abban, hogy a brandünknek megfelelő helyeken árusítják a termékeinket” – mondja Sonia Herschtel.
„Ha legnagyobb champagne-márkánkat, a Moët & Chandont vesszük figyelembe, a fogyasztói kereslet elvárásainknak megfelelően alakul”
– teszi hozzá a szakember.
A gyártási hulladék 99 százalékát újrahasznosítják
A fogyasztói trendekkel kapcsolatban felmerül, hogy a brand modern köntösbe való illesztése, az újabb generációk elérése egy 280 éves márkánál kihívást jelenthet, amiről Sonia is beszél nekünk.
„Habár a márkáink több száz évesek és rendkívül nagy örökséggel rendelkeznek, szeretnénk, hogy modern legyen a portfóliónk. Ez megmutatkozik a művészekkel vagy platformokkal közös kollaborációkban. A 280 éves Maison barátaiként tekintünk több, olyan nemzetközi sztárra és véleményvezérre is, akik a fiatalabb közönség számára relevánsak” – mondja, és a kurrens társadalmi igények kiszolgálását, a fenntarthatóságot is említi.
A Maison célkitűzése, hogy a karbonemisszióját 2030-ig a felére csökkentse, amit a csomagolás, anyagfelhasználás és a szállítás területe mellett a Moët & Chandon pezsgőinek előállításában is lekövetnek.
A zöld technológiába való befektetésüknek köszönhetően a champagne ház a gyártási hulladék 99 százalékát újrahasznosítja, és a francia telephely közel száz százalékban zöld áramot használ a termeléshez. Jó gyakorlatait partnereivel és beszállítóival is megosztja, ezzel segítve a fenntartható szőlőtermesztői tanúsítványok elérését.
Ez az elköteleződés az Opera színpadán két koccintás között is megmutatkozik. Az egyik legismertebb magyar klímakutató, Ürge-Vorsatz Diána beszél a cselekvés fontosságáról, majd részesül a Maison kitüntetésében és pénzbeli támogatásában.
Így még az amúgy is friss gyümölcsösségéről, lágyságáról ismert Grand Vintage Rosé is még jobban csúszik.