Pénzügyi jelentés bizonyítja, hogy tényleg az Xbox Game Pass szolgáltatásra tesz fel mindent a cég videójátékos téren. A várthoz képest gyengébb éven vannak túl, de úgy tűnik, a most következő időszak lesz majd inkább érdekes.
Nem olyan ütemben nő a Microsoft előfizetéses videójáték-szolgáltatásának, az Xbox Game Passnek az előfizetői bázisa, mint ahogy azt tavaly tervezték, írja az Axios egy friss pénzügyi dokumentum alapján.
Június 30-cal bezárólag 12 hónap alatt 37%-os bázisnövekedést könyvelhettek el, csak hát a vállalat erre az időszakra 48%-os növekedési célt tűzött ki.
Ehhez képest 2019 közepétől 2020 közepéig még 86%-kal nőtt a Game Pass tábora, felülmúlva ezzel az akkori 71%-os célszámot.
Konkrét előfizetőszámot nem véletlenül nem tudunk közölni, a Microsoft ilyet legutóbb idén januárban tett közzé, akkor 18 millió előfizetőt kommunikált.
Mit tud a Game Pass?
A Game Pass vált az elmúlt időkben a Microsoft videójáték-stratégiájának egyik központi elemévé, mondhatni ők ebben látják a videójáték-ipar jövőjét.
Szokás „a videójátékok Netflixének” is hívni a szolgáltatást, melynek lényege, hogy havidíjért cserébe egy több száz címből álló, folyamatosan frissülő játékkollekcióhoz lehet hozzáférni, plusz egyedi kedvezményekhez.
Itthon havi 3-3 ezer forintba kerül a külön Xbox konzolos és külön számítógépes előfizetés, de létezik egy Ultimate csomag is havi 4190 forintért, amihez mindkét platform játéktára, extra kedvezmények és előnyök, az Electronic Arts saját játékkatalógusos szolgáltatása, az EA Play, valamint felhőn keresztüli közvetlen játék is jár. Ez utóbbival akár konzol nélkül, asztali böngészőből vagy okoseszközökről is lehet játszani, távoli szerverek futtatják a játékot a kiadott parancsok alapján, hogy tulajdonképpen egy streamet kapjon vissza a játékos.
Azzal, hogy a Microsoft épp tavaly váltott konzolgenerációt az Xbox Series X és S konzolokkal, csak még érdekesebb ez az irány, hiszen a Game Pass nem feltétlen igényel újgenerációs hardvert (melynek kínálata így is eléggé akadozik) és még szélesebb rétegnek teszi elérhetővé az újabb játékokat.
Most jön majd csak a java?
Nemcsak papíron hangzik jól az ajánlat, a gyakorlatban is egy jópofa szolgáltatás az Xbox Game Pass, amire a Microsoft által birtokolt fejlesztőstúdiók játékai már a megjelenés napján felkerülnek. Igen ám, de az idei felhozatal ütősebb címei (Halo Infinite, Forza Horizon 5, Age of Empires 4) még csak most jönnek, a Microsoft Flight Simulator vagy a Psychonauts 2 megjelenése pedig ezek szerint még nem annyira tüzelte fel az Xbox- és PC-játékosokat.
Az viszont, hogy a Microsoft jelentésében az egyedüli videójátékos mérőszám a Game Pass-tábor növekedési üteme, aláhúzza, hogy a cégnek jelenleg ez a legfontosabb célja a szolgáltatással.
Mindenesetre erős év végére és 2022-re kanyarodik rá a Microsoft. Jövőre érik csak be igazán nemrég nyélbe ütött gigaüzlete: a bő 8 milliárd dollárért bekebelezett Zenimax Mediához tartozó Bethesda stúdió rég várt sci-fi játéka, a Starfield jövő év végén érkezik és konzolon exkluzívan csak Xboxra (meg persze a Game Passbe) érkezik, a konkurencia új gépére, a Sony Playstation 5-jére nem.
Borítókép: Microsoft