A külföldre utazók több mint fele megy tengerpartra idén nyáron. Horvátországtól továbbra sem tudunk elszakadni, de népszerű a Magyarországhoz hasonlóan tengerparttalan Ausztria is.
A magyarok közel kétharmada szokott külföldre utazni legalább néhány évente, derül ki a Groupama Biztosító friss kutatásából. A külföldön nyaralók 31 százaléka minden évben átlépi a határt szabadidős céllal, sokan vannak azok is, akik néhány évente jutnak el párnapos külföldi utazásra, ezt minden negyedik megkérdezett mondta el magáról. 27 százalék évente többször is turistáskodik külföldön.
Értelemszerűen a többség (42 százalék) a nyári hónapokra időzíti a határátlépést, körükben változatlanul Horvátország a legnépszerűbb úti cél (27 százalék), ezt követi Olaszország és Görögország (12, illetve 8 százalék); összesen az utazók 57 százaléka megy tengerpartra a nyáron. Ausztria szintén népszerű, a magyarok 15 százaléka utazik ide, 20 százalék pedig június elején még nem döntötte el, merre vegye az irányt.
A KSH adatai alapján egyre többet utaznak a magyarok külföldre, az elmúlt bő tíz év alatt, 2007 és 2018 között negyedével nőtt a határainkon túlra irányuló utazások száma.
A kutatás alapján a magyarok takarékosan utaznak, 61 százalékuk a külföldi utazásokra szánt éves keretösszeget személyenként 100 ezer forint alatt igyekszik tartani.
Közel 20 százalékuk 100 és 300 ezer forint közötti összeget szán kikapcsolódásra, e fölötti összeget már jóval kevesebben (8 százalék) adnak ki az év során. A turistáknak mindössze 3 százaléka költ évente félmillió forint fölött utazásra. A KSH adatai alapján tavaly átlagosan 16 900 forintot költöttek el naponta külföldi nyaralásaik során a magyarok.
Az utasbiztosítás még mindig nem a legjobb barátunk
Vannak, akik a biztosítást sem bízzák a véletlenre, 58 százalék szokott biztosítással utazni külföldre, harmaduk valamilyen bankkártyához kapcsolódó utasbiztosítással, melynek fedezete nem minden esetre elegendő.
Mindig, minden körülmények között csupán 17 százalék köt külön utasbiztosítást.
A kutatásról: A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a Groupama Biztosító megbízásából. Az adatfelvételre 2019 júniusában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18 évesnél idősebb magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, településtípus és iskolai végzettség szerint.
Borítókép: Vicko Mozara / Unsplash
Ha otthonról megy, Baliról is fog: trópusi szigetre visz magyar freelancereket egy csapat