Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Nem a kilométerek számítanak, hanem a ragyogás

Olyan ez, mint az idősek otthonában a karácsony: mindenki felveszi a legszebb ruháját, de a már-már tolakodó kacsintásokhoz itt brutális benzinszag és kemény motorhang is párosul. Néhány évtizede nagy versenyek nagy győztesei voltak, de az old timer Alfa Romeók és Mercedesek ma sem múzeumi tárgyak, a versenyzők megküzdenek minden másodpercért. A hangulatot mégis egyfajta baráti légkör jellemzi, a versenyzők mind kicsit szent őrültek, a csapatok pedig komolyan adják a retrót. Szeptember 29. és október 1-je között, első alkalommal rendezték meg a Hungaroring Classic veteránautós versenyt.

 

sl15

Mintha egy Jackie Stewart életéről szóló film egyik jelenetébe csöppentünk volna

sl16

Szobrászat

sl01

1/250-es záridő. Nem maradt egy helyben fotózás közben

sl02

Shelby Cobra 1964-ből. A Ford bivalyerős V8-asa egy klasszikus angol roadsterbe került. A 4700 köbcentire 8 henger jut

sl03

A csapat a részletekre is ügyel

sl04

Egy Shelby Cobra 289 motorja

sl05

Lassan visszakapja a kerekét az 1965-ös Porsche 911 2L. A mai versenyekkel ellentétben itt nincsenek nagy titkok, az előkészületeket akár testközelből is láthatjuk

sl06

Sportkocsi-legenda a Hungaroringen: Shelby Cobra 1963-ból. A tervező Carroll Shelby olyan nagy nevekkel versenyzett, mint Phil Hill és Juan Manuel Fangio

sl07

Nem veteránautó-felvonulás. A versenyzők itt is keresik a legjobb beállításokat

sl08

A jószág volánjánál egy bizonyos Elliott Forbes Robinson versenyez

sl09

A belső tér helyreállítása elbukna az OT-vizsgán, de megfelel a versenykövetelményeknek

sl11

Guminyomok a boxutcában

sl13

A csapatok minden részletben adják a retrót. Az autó egy Ford Capri 2600 RS 1973-ból

sl17

Az IKEA-színekben tündöklő versenyautó természetesen svéd acél, egy Volvo 240T 1984-ből

sl18

Néhány évtizede versenyeket nyertek és még mindig gyönyörűek

sl19

Gondolatok egy Ford Capri 2600 RS motorja fölött

sl20

Ferrari 250 GT Berlinetta 1962-ből. A valaha volt legszebb autók egyike

sl22

A fémszínű Morgan SLR formái 1963-ból

Fotók: Sebestyén László / Forbes

"Itt nincs állami támogatás, nincs társadalombiztosítás, mindenki kimegy a pályára és megküzd a többiekkel!"