A női szexualitás igényeire fókuszáló, a nőiség minél öntudatosabb megélését a központba helyező szexwellness oldalt és webshopot indított a Hormonmentes.hu alapítója, Cserháti-Herold Janka.
Üvegből és ásványokból készült gyönyörrudak, páros játékok, jóni tojások, vibrátorok és testékszerek – mind remekül megférnek a szexuális egészség és jóllét eszközei, valamint a női lét egyes szakaszait támogató kiegészítők mellett visszafogott, informatív és gyakorlatias tálalásban.
A múlt héten elindított szexwellness oldalán a Hormonmentes.hu-n megszokott stílust hozza az alapító, Cserháti-Herold Janka, akivel a La Deát bemutató eseményen beszélgettünk.
Néhány termék a La Dea kínálatából. Fotók: La Dea/Sebestyén Gábor (12 kép)
Tabutémákra, a hormonmentes fogamzásgátlásra és termékenységtudatosságra, a ciklus körüli információkra, az intimhigiéniára, pontosabban az ezekkel kapcsolatos edukációra építette vállalkozását Janka – a Hormonmentesről mi is írtunk részletesebben.
A 2014-ben alapított HoMe Kreatíva Kft. 2023-ban már 106 millió forintos árbevételt könyvelhetett el 19 milliós profit mellett. A folyamatos növekedésnek köszönhetően sem külső befektetőre, sem hitelre nem volt szükség a La Dea létrehozásához, a tavalyi eredményt forgatták bele az új projektbe.
Már az elsősorban edukációval foglalkozó vállalkozása elindításakor mocorgott Jankában a gondolat, hogy szeretne komplexebben foglalkozni a szexualitással. Kezdetektől azt tapasztalta, hogy sok cég a menstruáció és a fogamzásgátlás témaköréről szemérmesen leválasztja a szexualitást. És ő ebben sem akart tabukat – mondta el a Forbes.hu-nak. A ma már 121 ezer feliratkozóval rendelkező Youtube-oldalán és a Hormonmentes webshopban értékesített termékenységtudat-tanfolyamokon is szó volt már szexről, gyönyörszerzésről, szexuális egészségről.
Nincs tárgyiasítás
A kifejezetten női fókuszú szexwebshop ötlete pár éve született meg. Janka és szintén a cégben dolgozó férje, Cserháti Zoltán külföldi példákból inspirálódva fenyegető vizualitástól mentes, letisztult, a női igényeket középpontba helyező felületet láttak maguk előtt. Az ötlet megvalósulásának kezdetben a tőkehiány, majd a covid és harmadik gyerekük megszületése vetett gátat.
A La Dea is a HoMe Kreatíva Kft. alatt működik, mintegy 14 millió forint kellett a beindításához. Zoltán kifejtette, ez nem tiszta költség, mert az árukészlet egy részét olyan termékek adják, melyeket a Hormonmentes.hu-n is forgalmaznak. Azokat ebbe a költségbe nem számolják bele.
Fuck yourself, not the planet
Jelenleg nagyjából 250 féle, szinte száz százalékban a nők számára készült termék érhető el a felületen. „Egyelőre összesen négy darab terméket találtam, ami a férfiakat célozza meg és szívesen látnám a felületen. Ezek is hamarosan felkerülnek a webshopba.”
A készletet Janka hosszú válogatás során állította össze Spanyolországból, Hollandiából, Németországból, Csehországból és Nagy-Britanniából, nagy- és kiskereskedőktől. Van magyar termékük is.
„Nem azt akartuk, hogy ugyanolyan termékeink legyenek, mint másnak, csak szebb tálalásban. Kerestük a különlegességeket. Behoztuk például a brit TNLC (The Natural Love Company) óceáni hulladékból készített termékeit is. De vannak nálunk ásványi vagy üveg eszközök is.
Ezek mind plusz értéket is képviselnek a +fuck yourself, not the planet+ hívószóval” – mondja büszkén Janka.
Meséli, hogy utóbbiak azért sem olyan gyakoriak más, nagyobb kínálattal dolgozó cégeknél, mert ezeket egyenként kell ellenőrizni, hogy minden tökéletesen rendben legyen velük. „Ez hatalmas szexshopoknak és webshopoknak nagy tételben már kivitelezhetetlen lenne.”
A webshopon a 6000 forintos rúzsvibrátortól a 80 ezer forintos, pároknak szánt tripla stimulációs eszközig számtalan termék szolgálja a női és páros gyönyört, de hasonlóan széleskörű a jónitojások, a Kegel-masszírozók és az intim higiénia, valamint a női egészséget támogató termékkör is.
Szélesebb közönség, új igények
A hormonmentes kínálatának egy részét áthozták a La Dea felületére is, hiszen a fogamzásgátlás, a fájdalmas szexhez kapcsolódó és a kismedencefenék izomzatának erősítéséhez kapcsolódó eszközök mind szerves részei lehetnek az egészséges szexualitásnak. Miért nem vitték be mégis az egész projektet a már ismert márkanév alá?
„Üzleti szempontból úgy láttuk, hogy sokkal nagyobb játékterünk van egy új webshopban, mint ha a Hormonmentesre húzzuk rá. Az az oldal nagyon szakmai, és szeretnénk is megtartani annak” – mondja Janka.
A La Dea szélesebb célközönséget kíván megszólítani. Míg a hormonmentes a termékeny korú nőkre fókuszál, a szexwellness témakörével az idősebb korosztály felé is fordulnának, a menopauza utáni időszak is figyelmet kap.
A már megszokott edukációs vonal is erőre fog kapni a webshopon. Online workshopok, webinarok kerülnek fel kisebb infócsomagok formájában. Janka mellett egy-egy terület szakértője is részt vesz a projektekben. A női önbecsülés, önértékelés és szexualitás kapcsolatáról fog beszélni például Knapek Éva klinikai szakpszichológus, de a tervek szerint lesz nőijóga-tanfolyam és masszázstanfolyam is pároknak.
Két éven belül szeretnének kilépni a fizikai térbe és nyitni egy saját üzletet. „Ez egy komplexebb elképzelés, olyan helyet látunk magunk előtt, ami akár rendezvénytérként is működhet.”
De semmiképpen sem a hagyományos szexshopban gondolkodnak, ahova az ember ódzkodva lép be.
„Legyen olyan, mint egy ékszerüzlet, tárgyiasító vagy fenyegető vizuális elemek nélkül. Egy kellemes hangulatú, világos, biztonságos tér, tabuk nélkül.”