Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Ezeket az autókat még a gazdagok közül is kevesen engedhetik meg maguknak

Bár ezek is mind négy keréken gurulnak, és úgy kell őket üzemeltetni, mint a többit, ha szűken értelmezzük a fogalmat, valójában nem autók. Hanem guruló műalkotások, amelyek a gépi teljesítmény határait feszegetik. A legtöbb embernek még arra sincs esélye, hogy élőben lássa ezeket a kocsikat, nemhogy vezethesse – írja a Forbes.com vendégszerzője, Jim Gorzelany.

Az autókról készült fotókat itt lehet megnézni.

Ezek a legritkább élmények az úton, és ezt az extrém exkluzivitást még a legmenőbb Mercedesek és BMW-k sem tudják elérni. Valódi szuperautók, ok nélkül drága árazással, az árucédulák bőven átlépik az 1 millió dollárt. Drágábbak, mint amit egy átlagos lottónyertes vagy egy profi sportoló meg tud fizetni.

Ha nem számoljuk azt a pár mérnökök vagy dizájnerek által épített kocsit, amiből csak egy darab készült, a legmenőbb, 2017-ben valóban gyártott autók között olyanokat találnunk, mint az olasz Pagani Huayra BC. Az ára 2,8 millió dollár. Az inka szélistenről és az ismert kocsigyűjtőről, Benny Caiola-ról nevezték el  (ez a BC rész). Nagyon kevés van belőle, nagyjából 20 darab. Az eredeti Huayránál könnyebb, szélesebb, aerodinamikusabb a dizájnja, hátsó spoilerrel, és 6 literes Mercedes-Benz AMG ikerturbó V12-es motorral, ami nagyjából 750 lóerős.

Majdnem ugyanilyen elérhetetlen árú a Bugatti Chiron, a maga 2,7 millió dolláros árával. A Bugatti ezt az autót a “világ legerőteljesebb, gyorsabb és leginkább luxuskivitelű és exkluzív gyártású sportautónak” hívja. Szép a dizájnja, szokásos lópatkó alakú az eleje. Az elődjénél erősebb, 8 literes W16-os motor van benne (olyan, mint két V8 együtt), ami 1500 lóerőt biztosít neki. Ez elég, hogy 2,5 másodperc alatt gyorsuljon 60 mérföld per órára (majdnem száz, 96,6 km per óra), maximális sebessége pedig 260 mérföld per óránál, 418 km per óránál legyen.

2017-ben érkezik a svéd Koenigsegg limitált gyártású szuperautója. A gyártót még az autóimádók is alig ismerik. Ez az első hibridautójuk (pontosabban plug-in hybrid), a neve Regera. Tavaly a genfi autóshow-n debütált. 80 darabot terveznek belőle, darabját 1,9 millió dollárért. 5 literes, ikerturbó V8 benzines motorja mellett három elektromos motort is kapott, ezzel 1822 lóerőre képes. Agresszív stílusára még rátesznek a rajta lévő LED-ek.

Vannak azért ismert nevek is a listán. A Ferrari LaFerrari Aperta nyitott tetejű verziója a hibrid sportautónak. A 2016-os párizsi motorshow-n mutatták be, 1,4 millió dollárba kerül, összesen 200 darab készült belőle, amiket már állítólag el is adtak a márka leghűségesebb vásárlóinak. 6,3 literes, V12-es benzinmotor és 120 kilowattos elektromotor került bele, amivel 950 lóerős. 3 másodperc alatt gyorsul majdnem százra, végsebessége 350 kilométer per óra.

Igazán ritka a Hennessey Venom GT Spyder WRE (World Record Edition), amiből összesen három darabot terveznek, darabonként 1,3 millió dollárért. Ezzel ünneplik az autós sebességrekordot (426 kilométer per óra). Ugyanilyen kategória a Lister Knobbly Stirling Moss Edition, ebből 10 darab készül, 1 millió dollárért lehet majd megvenni őket.

Az Aston Martin legújabb szuperautója, az AM-RB 00 2018-ra érkezik. 3,9 millió dollárért. A Red Bull Racinggel közösen fejlesztették, V12-es motorja és szénszálas, aerodinamikus felépítése miatt nagy leszorítóerőt generál. 99-150 darabot szánnak belőle az utakra.

 

 

Mindig gyűlöltem az alvás szükségességét. Mint a halál, még a leghatalmasabb embert is a megfekteti.