Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Elnök. A bulinegyedé – így készül egy Forbes-címlap

Fluor Tomit gondolták csodagyereknek, pozicionálta magát hülyegyereknek, ma azt mondja magáról: elnök. Mi hozzátesszük: a bulinegyedé. Munkaterve szerint ugyanis a hete fele csapatás – ha nem szaladna bele az estékbe, mondja, nem tudna így írni róla. (Az sem mindennapi, amilyen kevés alvással kibírja.)

Ám, miközben Fluor Tomi ügyesen tartja a kimeríthetetlenül csajozó, poéngyáros és softalkoholista, komolytalan partifigurát, Karácson Tamás egy tudatosan márkát építő munkamániás tehetség. A kettőből következik, hogy Fluor dalszövegeiben és a Wellhello klipjeiben ötven százalék az esély arra, hogy szóba került vagy megjelenik Budapest és a partizás. A másik ötven százalékban az ezekhez kapcsolódó csajozás nyer. És a helyzet az, hogy ezek eredményeiből ma már Tomi vehetné meg apunak a várost. Szóval nem véletlen, hogy őt választottuk a következő Forbes Urban címlaparcának – a szerdán megjelenő városi különszámunk központi témája ugyanis a bulinegyed.

Az éjszakáról írni, és az éjszakából vendáglátós üzletet építeni sem lehet anélkül, hogy belemerülnél

– ezzel el is árultam a friss Urban egyik tanulságát. Ezen a héten mi is ezt fogjuk tenni, Tomival és egy GoPro-val együtt ma este találkozhatsz velünk a belvárosban, de addig is, a magyar Forbes történetében először, megmutatjuk nektek, hogyan készül egy címlapunk (mi nappal is dolgozunk).

Van a lelkes szerkesztő és álmodozik

Jelen esetben én, aki utánajártam a Fluor-sztorinak, és megálmodtam egy címlapsztorit. Konkrétan a Wellhello legbudapestibb száma, A város szemei képi világa alapján.

2017-10-16-2

Wellhello: A város szemei – ilyeneket screenshotoltam a klipből, és mutogattam mindenkinek

A végeredmény tekintetében két állandó címlapfelelősünk, a fotós Krasznai Zoltán és a grafikus Kádár Gergő azok, akik nélkül a szerkesztő hiába álmodozna. Próbáltam rájuk ragasztani a lelkesedésemet. Azt hiszem, sikerült.

Egészen pontosan Zoli a stúdiójába gyűjtötte az ország összes egyforma és elérhető Marshall-hangfalát, majd egy teljes napot azzal töltött, hogy olyan fényeket, színeket és reflexeket varázsoljon eléjük, amilyenek az én fejemből a klip alapján kipattantak (helló, cián és magenta!).

Krasznai Zoli munkában – az alannyal most nem volt túl nehéz dolga, Tomi feloldódott magától

Innen már gyerekjáték! Ja nem. Ha van egy vagy kettő jó fotód, akkor szerkesztőként boldog vagy, fotósként pedig már csak retusálni kell és kész. De amikor van egy rakás jó fotód, az olyan, mint amikor a karácsonyi asztalnál csak egy darab zserbót vagy egy szelet mákos bejglit választhatsz, pedig mindkettőt egyformán imádod. Pokol.

2017-10-16-7

2017-10-16-8

Hogy csak néhányat mutassak Kádár Gergő első verzióiból

Végül azért sikerült dönteni, amit azt jelenti, hogy a friss Forbes Urban már megvásárolható online, október 19-én csütörtökön pedig a boltokban is megjelenik, és Fluor mellett a bulinegyed bástyáiról, a budapesti szállodaépítési lázról, a magyar felhőkarcolók szükségességéről, extrém fővárosi jógahelyekről, az elszaporodó futóversenyekről, a Kincsem Park és a lóversenykultusz újjáéledéséről, a street workout hájpról, Budafok helyeiről, vagy arról is olvashatsz benne, hogyan formálják az önvezető autók Budapestet a nem túl távoli jövőben.

cover_1-page-001

Ilyen, amikor egy szerkesztő álmodik valamit, amit egy csapat megvalósít, aztán sokezer példányban kinyomtatják. Ráadásul csodálatos extraszéles újrahasznosított papírra

 

„A világ egy könyv és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el”