Fesztiválos infláció. Annyi baj legyen, lassan teltház lesz a Sziget több napján is – az árlista mellett a legfontosabb tippeket is összegyűjtöttük.
Sorjáznak a nagy sztárok az idei Szigeten, ennek köszönhetően rohamtempóban fogynak a jegyek: a szerdai, Dua Lipa nevével kecsegtető napon például a kiadható belépők több mint 95 százaléka elfogyott. Hiába a jegyárak ugrása, úgy látszik, a nemzetközi és a hazai közönség is kiéhezett a két szezonnyi kényszerpihenő után visszatérő fesztiválra. Az italok-ételek áraival azonban sokan csak a belépést követően szembesülnek először.
A nagyszínpad előtti közönségnél viszont úgy látszik, az infláció jobban tombol, emiatt érdemes figyelni, hol és mennyit vásárolunk.
Az árak megtekintéséért kattints a galériára! (5 kép)
A hivatalos árlista (a részletekért kattints a fentebb lévő galériára!) alapján
- a csapolt Dreher 1290,
- a cider 1590 forint,
- a dobozos sör 1390 forint,
- a vodka, whiskey, pálinka és rum (4 cl) átlag 1950 forint,
- a Paulus bora decinként 690 forint lesz
A fél literes üdítőkért 890 forintot, az ásványvízért 850-et, a koktélokért pedig 4 és 6 ezer forint körül kell fizetni.
Nagyot ugrottak az árak
A Redditen talált 2019-es árlista alapján kétségkívül sok minden változott a két éves kihagyás alatt.
- Az 1400 forintos átlagos rövidital árak 39,2 százalékkal,
- a csapolt Dreher 72 százalékkal,
- az üdítők 56 százalékkal kerülnek többe,
a Tequila Sunrise ára pedig csaknem 73,4 százalékkal növekedett.
Hasonlóan fájó lehet a kontó a magyar napijegyesek tömegének, ha egy gyrosba harapnának – pitában 3000, boxban 4000 forintot kérnek a Szigeten, míg egy emberes adagért már egy ötezrest kell elővenni (persze csak képzeletben, hiszen idén is feltöltött jegyekkel lehet kizárólag fizetni). Egy vega tortilla 2500 forintba kerül.
Ezeken az árakon persze lehet hüledezni, de azért azt is érdemes szem előtt tartani, hogy nemzetközi viszonylatban ez még mindig az olcsóbb kategóriába számít. A legnagyobb vesenytársaknál, például a barcelonai Primavera Soundon inkább kétezernél kezdődnek a sörárak – való igaz, hogy a nyugati közönség pénztárcájának ez kevésbé jelent gondot, viszont a Sziget esetében is ők azok, akik felfelé tornásszák az egy főre jutó átlag költést (a hetijegyeket például rendszeresen több nemzetközi látogató veszi).
Erre jön rá még az infláció, a brutális vendéglátóipari munkaerőhiány miatt megugró staff fizetések, és a tudat, hogy két évig parlagon állt a Hajógyári – a Sziget 70 százalékát 2018-ban felvásárló amerikai Providence Equity Partners pedig minden bizonnyal már alig várja, hogy profitot is termelhessen a 15,2 milliárd forintos befektetésén.
Több napon is teltházas Sziget lehet, a VIP különösen jól megy
A jegyárak ugrása sem tántorítja el (jelentősen) a magyar közönséget attól, hogy egy-egy napon végigdöcögjön a K-hídon. Szerdán, pénteken és szombaton már teltházat várnak a szervezők, főként a Dua Lipával fémjelzett szerdai napnál figyelmeztetnek: aki nem szeretne lemaradni, az még elővételben vásároljon jegyet. A nagy tömeg terelése érdekében a Sziget belső forgalmát újratervezték, hogy a nagyobb érkezési és távozási hullámnál a lehető legbiztonságosabb módon működjön a be- és kiengedés.
Arra azonban érdemes figyelni, hogy minél hamarabb érkezzünk a nagykoncertek előtt, hogy elkerüljük a torlódást és ne passzírozzon 2-3 órán át a tömeg.
A tömegterelés mellett hasonló újdonság, hogy a tehetősebb vendégeket is kifejezetten szeretnék a VIP-részleg felé terelni – ami a jegyeladásokat nézve kiemelkedően sikeresen megy. Az 57-59 ezer forintos VIP napijegyek közül a szerdai, pénteki és a szombati el is fogyott, a vásárlókat külön sávos beengedéssel, kibővített nagyszínpados lelátóval és új VIP zónákkal (a Colosseumban, a Party Arénában és a Freedome-ban) várják a szervezők prémium szolgáltatások sorával.
Kulcsszavak: #zöld #mértéktartás
A szervezők szerint az idei Sziget minden eddiginél zöldebb lehet: a jegy mellé CO2-kompenzációs erdő kialakításához lehet fát is vásárolni, a Coca-Colával pedig szélesebb visszagyűjtési programmal készülnek a PET-palackok áradatára. Visszatérő elem a(z utóbbi időben nem túl kellemes sajtóvisszhangnak örvendő) repohár és a lebomló étkészletek, valamint a három éve nagy sikert alató SzigEthical fesztiválmerch is kibővített szortimenttel jelentkezik.
A környezettudatosság mellett a Diageo-val közösen mértéktartásra is int a Fesztivál, ehhez tippeket is ajánlanak:
- Pörögj a saját tempódban! Ne kezdj el korán inni, gondolj csak arra, hogy milyen idegesítő, ha folyton ki kell menned a mosdóhoz, és elveszted a helyed a tömegben! Az alkoholos italok között igyál meg egy-két üdítőt, ásványvizet, és mindig a saját tempódban és mértékkel fogyassz alkoholt!
- Hidratálj! Ha nem figyelsz arra, hogy megfelelő mennyiségű vizet igyál, a vízhiány miatt rosszul érezheted magad és akár még kedvenc előadódról is lemaradhatsz. A Sziget ivóvíz pontokkal vár a fesztivál egész területén.
- Fedezd fel a gasztronómiát is! Az evés kifejezetten fontos, amikor alkoholt iszol. Ha van a gyomrodban étel, segít felszívni az alkoholt, ráadásul pótolja azokat a sókat és ásványokat, amiket alkoholfogyasztás közben elveszítesz.
- Adj időt magadnak! Ha mégis túltoltad az előző estét, tarts szünetet!
- Ne merülj le! Beszéld meg a barátaiddal, hogy legyen egy találkozópontotok, ha elveszítitek egymást a tömegben, vagy egyszerűen különböző programok után ismét találkoztok! A Szigeten ingyenes töltőállomásokkal vár, de legyen nálad egy power bank is, hogy elkerüld a kellemetlen helyzeteket.
A Tiktok is nagyot fog menni
Az eddigiekkel ellentétben a harmadik kulcsszó teljesen új a Sziget történelmében: a Tiktok a legutóbbi, 2019-es fesztiválon még csak gyerekcipőben járt, a covid alatt időközben csúcsra pörgő közösségi platform jelenléte azonban már a szervezők szerint is megkerülhetetlen lett – ezért exkluzív tartalmakkal és egy Tiktok Zónával is készülnek.
„Trendformálás, feltörekvő sztárok felfedezése, az elkötelezett közösség ereje – ha valami fontos mostanában, az a Tiktokon történik.”
Ebben az évben a „Tiktok aranyláz a Szigetet is elérte” – mondta Garam Tamás, a Sziget marketingfőnöke.
„A Tiktok és a Sziget közötti partnerség fontos előrelépés a fesztiválunk számára, és nagyon örülünk az együttműködésnek. Olaszországból, Spanyolországból, Franciaországból, Németországból, Franciaországból és Hollandiából érkeznek többmilliós elérésű alkotók az idei fesztiválra, még nagyobb nemzetközi figyelmet fordítva a rendezvényre.”