Október 16. az élelmezés világnapja, amit 2006 óta minden évben ugyanúgy ünnepel az Élelmiszerbank Egyesület: támogatóik kamionjai egy hullámban szállítanak élelmiszeradományt a szervezet raktárába, látványos konvojt alkotva. Idén húsz kamion gördült át a fővároson.
A látványos szokás eddig összesen 674 tonna élelmiszert juttatott a rászorulóknak élelmet gyűjtő szervezet rajtárába, csak idén 90 tonna jött össze. A szervezésből az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete is kivette a részét, ami ráadásul maga is jubilál: idén 75 éve alapították.
Az Élelmiszerbank támogató partnerei közül az Aldi, az Auchan, a Bio-Fungi, a Bonafarm, a Chef Market Food Service, a Coca-Cola HBC, a Danone, a Gyermelyi, a Heineken, a Kifli, a Kométa, a Metro, a Nestlé, a Nissin Foods, a Numil, a Pek-Snack, a Penny, a Rauch, az Upfield és a Tesco és is kivette a részét kamionozásból. Utóbbi a legnagyobb hazai partner.
„Az élelmezési világnap és a nemrég debütált élelmiszerpazarlás elleni világnap célja szorosan kötődik az Élelmiszerbank céljaihoz: felhívni a figyelmet a pazarlás és a nélkülözés problémájára” – mondta Cseh Balázs az Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
„Most, hogy a COVID-19 elhúzódó hatása egyre több nélkülözést szül, még inkább fontos, hogy az élelmiszerfelesleg a megfelelő helyre kerülhessen, segítséget nyújtson és ne a környezetünket terhelje.”
A szervezet régóta küzd az élemiszerfelesleg szétosztásáért. A folyamatról a Forbes is beszámolt, akit érdekel, mi lesz a meg nem evett ételekkel, alant olvashatja el az erről szóló cikkünket.
Képek: Magyar Élelmiszerbank Egyesület