Egy ritka együttműködésben a e-kereskedelmi óriás, az Amazon a Snapchat segítségével próbálja meg letörni a közösségi médiás vásárlás óriásait az Instagrammot (aminek tulajdonosa a Facebook, és az alapítók épp most vátoztak) és a Pinterestet. A Snapchat bejelentette, hogy fokozatosan élesítik új vizuális keresésre alapozó terméküket – írja a Techcrunch.
A felhasználók az azonnali (vizuális) üzenetek küldésére használható alkalmazás megnyitása után a kamerával szkennelhetnek bármilyen fizikai tárgyat vagy vonalkódot, amivel megjelenik egy kártya: a tárgy neve, egy kis kép róla, az átlagos értékelése, és hogy elérhető-e az Amazon prémium szolgáltatásában, a Prime-ban. Ha rányomnak egy kártyára, megnyílik az Amazon alkalmazása vagy weboldala, ahol megveheti. Az Amazon gépi látással ismeri fel a logókat, alkotásokat, csomagolásokat, és más, termékekre jellemző egyedi azonosítókat. Első körben amerikai felhasználók egy része ismerkedhet a szolgáltatással, utána jöhetnek más országok is.
Távoznak az Instagram éléről az alapítók
A Snap nem beszél az együttműködés pénzügyi részleteiről. A Techcrunch tippje szerint részesednek az eladásokból, de ingyen is adhatják az egészet, hogy jobb szolgáltatást tudjanak adni. A cég szóvivője szerint azt szeretnék, ha a kamera lenne az új kurzor: a pont, ahol a való világ találkozik a digitálissal.
A közösségi vásárlás nem új dolog, egyre forróbb téma, mióta az Instagram is elindította a vásárlási lehetőséget a Storykban (eltűnő, ideiglenesen megjelenő vizuális tartalmak felhasználóktól), a Pinterest pedig elindította hasonló szolgáltatását, ahol a lefotózott termékeket meg is lehet venni.
A Snapchatnek egyébként minden segítségre szüksége van: pénzt és felhasználókat is veszít, 191 millió aktív napi felhasználójából az előző negyedévben már csak 188 millió volt, és 353 dollárja is elfogyott. Az együttműködések csökkentik a fejlesztési költségeket, emiatt jobbak, mintha mindent maguk próbálnának megoldani, a hozzáadott érték pedig növelheti a felhasználók számát. Már csak a hirdetőket kell meggyőzni, hogy oktassák a felhasználókat a termékek szkennelésére.