A három éve alapított Green Fox Academy két befektetési kört is lezárt az elmúlt néhány hónapban, összesen 297 millió forintnyi tőkét vonnak be. A hírt a Forbesnak jelentették be először.
„Elértünk oda, hogy az, amit csinálunk, validálódott a piacon. Skálázódási szakaszba lépett a cég, amihez növekedési tőkére van szükség” – mondja Langmár Péter, a Green Fox Academy üzletfejlesztésért felelős társalapítója. A junior programozókat képző bootcamp korábban sem angyal-, sem kockázati tőkét nem vont be, most viszont egyszerre két kört is zárt párhuzamosan. A Balogh Petya vezette Baconsult angyalbefektetői csapattal 51 millió forintról, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. egyik alapjával, az Irinyi II. Kockázati Tőkealappal további 246 millió forintról állapodtak meg.
„Eleve az volt a célunk, hogy a történetben egyszerre szerepeljen egy magánbefektető és egy befektetési alap. Teljesen mást hoz a kettő: az egyik tudást, mentorálást, a másik strukturáltságot és reporting-szemléletet.” A Green Fox Academy a Baconsulttal február végén, a Tőkealappal július közepén állapodott meg.
Több termék, több ember, több helyszín: így foglalja össze Langmár, hogy mire fordítják majd a befektetéseket.
Az egyik kiemelt cél, hogy több embert vonjanak be képzéseikbe, ezért a Green Fox igyekszik nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy minden segítséget megadjon a felvételi kritériumok teljesítéhez azoknak, akiknek szükségük van rá. Üzleti okokból Péter nem árulja el, milyen célcsoportokat szeretnének a jövőben speciális képzéssel elérni, példának a bootcamp kismamáknak szóló verzióját hozza.
„A kismamáknak sok esetben nem egyszerű egy, három vagy még több év után visszatérni a munkaerőpiacra, pláne, ha ez karrierváltással is társul. Van néhány szuperhős, aki végigcsinálta a képzésünket, de az intenzitás, a fizikai helyszín alapvetően nem igazán alkalmas arra, hogy kismamák részt vegyenek rajta.” A nekik szóló képzés az eredeti elnyújtott verziója, a helyszínt bölcsődei partnerükhöz, az Academy4MoMs-hoz helyezték ki.
A képzés finanszírozásán is lazítottak az elmúlt időszakban. „Tisztában vagyunk azzal, hogy 5–6 hónapig nem keresni és adott esetben még a tandíjat is kifizetni meglehetősen sok pénzbe kerül. Az utófinanszírozási lehetőséggel eddig körülbelül 120 hallgató élt, ez megint egy olyan dolog, amihez pénzre van szüksége a cégnek.”
A Green Fox csapata / Forrás: Green Fox Academy
A résztvevők körének szélesítése mellett az oktatási portfóliójuk bővítése is kiemelt fontosságú lesz a következő időszakban. Első évben egyetlen junior szoftverfejlesztő képzéssel indultak, ezt később 9 szakirányra (back-end, front-end, embedded, mobile, desktop stb.) bontották szét, most ennek további fejlesztésén dolgoznak.
„Tegyük fel, hogy valaki közgazdász végzettséggel, projektmenedzseri tapasztalattal érkezik hozzánk: neki lehet, hogy nem a front-end fejlesztés lesz az útja, hanem hosszú távon a product owner pozíció passzol hozzá jobban. Emiatt most azzal kísérletezünk, hogy a képzés utolsó szakaszában, amikor már csapatban dolgoznak a diákok, a fejlesztői feladatok mellett a most még mentorok által betöltött scrum masteri és product owneri szerepeket is a hallgatók töltsék be.”
Előre a régióban
A Green Fox Academy prágai iskolája szeptember 17-én nyílik meg, aznap startol az első cseh évfolyam. A cseh piac azonban nem az egyetlen, amit kinéztek maguknak, az egész régióban terjeszkednének. Ez persze nem jelenti, hogy a magyar piacon ne lenne még tennivaló.
„Azok a kutatások, amik arról szólnak, hogy mekkora az informatikushiány, az összes szakterület összes szenioritására vonatkoznak. Mi juniorokat képzünk. Az én személyes becslésem az, hogy a nyitott állások körülbelül 15 százaléka az, ami junior pozíció, tehát a bootcampek piaca nem akkora, mint az informatikushiány.
Emellett a piac bizonyos értelemben még mindig éretlen: edukálni kell a cégeket arra, hogy nagyobb számban vegyenek fel juniorokat, hogy mentorálják őket, hogy hogyan tudják őket fejleszteni és hosszú távon megtartani. Ez nem megy egyik pillanatról a másikra. Ez az egyik ok, ami miatt a cég további növekedését nem csak itthon képzeljük el.”
A másik ok az időzítés: Péter úgy látja, a régió más országaihoz képest a magyar piac általában véve érettebb, ezt a lehetőséget szeretnék kihasználni a terjeszkedéssel.
Elsőként – a minimális konkurencia miatt – a cseh piacot választották, de már készítik elő a terepet a régió további piacaira való belépésre.
„A szakemberhiány nem csak a mi régiónkat érinti, a fejlesztői és nem fejlesztői átlagbérek közötti óriási különbség viszont régiós probléma. Emiatt vonzó sokak számára a karrierváltás Kelet- és Közép-Európában, és ezért fókuszálunk most mi is a régiós országokra a következő körben” – mondja Péter.
A Green Fox Academy 2015-ben indult. Egy évben jellemzően négy évfolyamot indítanak, egy évfolyamban körülbelül 60 diák tanul (partnercégeiknek pedig belső képzéseket is tartanak). Tavaly 200 diákjuk volt, idén eddig 166, úgy számolják, a magyar és a cseh piacon összesen másfélszeres-kétszeres növekedéssel zárják az évet. Saját méréseik alapján a beiratkozott hallgatók 93 százaléka végzi el a képzést, és 91 százalék az, aki a képzés után IT szakemberként helyezkedik el. 2017-et 313 millió forintos bevétellel és 20 milliós nyereséggel zárták.
Kisgyermekes anyukáknak indítanak programozóképzést, sőt, helyben bölcsi is jár hozzá
A főnök kikapcsolta a netet, és elutazott a világ másik felére közösséget építeni