Júniusban már szeretnének kereskedni a BILK papírjaival.
A Portfolio készített interjút az itthon fuvarozásból cégbirodalmat építő Wáberer Györggyel és lányával, a BILK vezérigazgatójával, Wáberer Líviával.
Az interjúban Wáberer elmondta, hogy a cég kisebbségi tulajdonrészét tervezik tőzsdére vinni olyan hamar, amilyen hamar csak tudják.
“Azt szeretnénk, hogy a BILK szabályozott ingatlanbefektetési társaságként működjön, ott pedig fontos kritérium, hogy a közkézhányad legalább 25 százalék legyen, ezért a részvények legalább 25, legfeljebb 49 százalékát vinnénk tőzsdére.”
-mondta Wáberer.
A Portfolio szerint a BILK osztalék-sztori lehet, mert a vállalat célja, hogy szabályozott ingatlanbefektetési társaság legyenek, vagyis az eredmény nagy részét osztalékként, ráadásul euróban fogják fizetni. Wáberer Lívia elárulta, hogy tavaly az alaptevékenységből 1,2 milliárd forint nyereségük származott.
A BILK (Budapesti Intermodális Logisztikai Központ) építése 2002-ben indult, zöldmezős beruházásként. A BILK Kombiterminál a régió egyik legnagyobb és legkorszerűbb terminálja lett, mely felváltotta a MÁV központi konténer termináljának a feladatait.
Wáberer 2016-ban kiszállt az ő nevét viselő vállalatból, a következő évben IPO-t hajtott végre a cég, Magyarország történetének egyik legsikeresebb tőzsdére lépését produkálva.
Rekordot dönt a tőzsdén a Waberer’s: mennyi pénzt várnak a befektetőktől?
Helyreigazítás: Az eredeti cikkben helytelenül írtuk a Portfolio nevét. Elnézést kérünk a kollégáktól