A Flixbus három év alatt letarolt és átalakított egy régóta mozdulatlan iparágat egy német startup. Hogyan csinálták, és mire készülnek még? Budapesti irodájukban interjúztunk az alapítóval.
Megjelent a májusi Forbes, címlapján Demján Sándorral. A Flixbusról szóló teljes cégsztorit keresd a magazinban az 50. oldalon!
A Flixbus szinte mindenkit kiszorított vagy maga alá gyűrt a piacról Európa nagy részén.
Mindezt úgy, hogy nincs is saját buszuk.
A modell igazi újdonsága, hogy a Flixbus mindennel foglalkozik, csak buszüzemeltetéssel nem. Helyette minél több adatelemzésével kialakítja az útvonalhálózatot, üzemelteti a foglalási rendszert, nála van a marketing, az ügyfélszolgálat.
“Eleinte nem volt könnyű elmagyarázni a befektetőknek se,mert elsőre úgy tűnik, hogy ez egy buszcég. De nem. Fogalmunk sincs, hogyan kell buszokat üzemeltetni, ezt meghagyjuk azoknak, akik értenek hozzá” – meséli André Schwämmlein alapító és ügyvezető-igazgató.
André Schwämmlein, a FlixBus alapítója a budapesti irodában. Fotó: Sebestyén László
Pár éve még ők fogták lasszóval az üzemeltetőket, most meg egy csomó országban sorban állnak, hogy zöldre festhessék a buszaikat. Annyira, hogy Magyarországon a Volánbusz is beszállt melléjük. Logikus a lépés, még ha elsőre kicsit meghökkentő is, két okból. Egyrészt magyar állami tulajdonú cégről van szó, másrészt évtizedek óta az Eurolines szövetség keretében működtek, ebből léptek át hirtelen a Flixbushoz.
De mi sem bizonyítja jobban a kölcsönös elégedettséget, mint hogy
a bécsi útvonalon olyan sűrítést vezettek be, hogy többször félóránként indulnak a járatok
(még akkor is, ha ezek egy részét az osztrák Blaguss üzemelteti a Flixbus márka alatt). Emellett több új útvonallal is előálltak, ezeket a Volánbusz önmagától, csak a saját üzleti kockázatára valószínűleg nem indította volna el.
Lapozz bele a magazinba!