Octopus néven indította el Magyarország első insurtech márkáját Suppan Márton, nem is akárhol, a limai Magyar Nagykövetségen, Peruban – közölte a társaság a Forbes.hu-val.
Kezdjük az elején, a biztosítási piacon is megjelentek a technológiai cégek, ebből született az insurtech elnevezés, ami a modern technológia által vezérelt biztosítási szolgáltatást nyújtó, vagy értékesítő startupokat jelöli. A Suppan Márton által alapított Peak Finance Services prepaid, vagyis feltöltőkártyákat ad ki, a megoldásuk lényege, hogy a lassú banki ügymenetet kikerülve lehet vele gyorsan és egyszerűen és a banki díjaknál olcsóbban pénzt mozgatni. A cégnek már 88 országban vannak ügyfelei. Az Octopusszal megjelennek a biztosítási piacon is. Ami új, hogy a szektorban már voltak magyar megoldások, Suppanék is fejlesztettek már ilyet, de külön márkaként még nem volt magyar szereplő a piacon.
Az Octopus márkát a szintén Suppanék által alapított Simplon Marketplace-ről választják le, hogy külön költségvetéssel és csapattal fókuszálhassanak a biztosítással kapcsolatos technológiák fejlesztésére és disztribúciójára. A cég első biztosítási terméke már 2017 decembere óta elérhető amúgy, ami egy olyan, teljesen személyre szabható, 1-2 perc alatt megköthető balesetbiztosítás, mely jelenleg a SimplonWallet, a PeakWallet és Játékostér alkalmazásokban érhető el (ezt még nem márkázták külön, mint az Octopust).
Suppan Márton, a Peak Finance Services alapítója. Fotó: Forbes archív / The Orbital Strangers Project
„Az octopus – azaz a polip – a legvédelmezőbb állatok egyike, mely akár élete árán is megvédi és gondozza több tízezer utódját. Az Octopus márka létrehozásakor mi is ezt a célt tűztük ki, olyan technológiát fejlesztünk, mellyel egyedülállóan hatékony módon tudjuk megóvni a fiatal generációt a nem várt eseményektől” – idézi a közlemény Suppant.
Az Octopus egyik újdonsága, hogy elsősorban nem klasszikus biztosítási termékeket, hanem élethelyzetre szabott biztosítási csomagokat nyújt, ugyanakkor a konzervatívabb ügyfelek kategóriánként is elérhetik a termékeket. Első lépésben a már meglevő balesetbiztosítás frissített verziója kerül piacra, ezt követi a geolokáció alapú, perc alapon elszámolt utasbiztosítás, majd az ingatlan- és ingóság elemekből álló otthonbiztosítás következik, és a kiseszközök (telefon, tablet, laptop) védelmére szolgáló termékcsalád is hamarosan érkezik. Az Octopus esetében a biztosítási szolgáltatást a márka stratégiai partnere, a Posta Biztosító nyújtja.
További újítás a kockázatközösségek létrehozásának lehetősége, melybe azonos kockázatú ügyfelek tömörülhetnek, így extra díj-visszatérítéseket érhetnek el. Az ilyen közösségek esetében a biztosító alacsonyabb kockázatot vállal, hiszen megjelenik a közösség önszabályozó ereje, sőt, az Octopus egyedülálló lehetőséget teremt arra, hogy bárki szervezhessen egyéni, akár saját arculatra szabott kockázatközösséget, egyéni igényeikre szabott termékekkel, legyen az egyetem, baráti társaság, munkahely vagy sportegyesület.
Miért pont Peru? Suppan Márton mindössze 28 éves – szerepelt a Forbes 30 sikeres magyar 30 alatti listáján is -, éppen egy “rendhagyó üzleti expedícióban” vesz részt a Nagykövetség és a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezésében, ahol a “Déli Nyitás” keretében tehetséges fiatal vállalkozók és perui üzletemberek építenek hosszútávú stratégiai kapcsolatokat – tudtuk meg a társaság közleményéből. Az üzleti körút során 50 üzleti partnerrel találkoznak, köztük számos fintech és insurtech céggel, illetve dél-amerikai bankkal és biztosítótársasággal.
Insurtech témában érdemes elolvasni vendégszerzőink korábbi írását.
A technológia, ami mindent átír, amit a biztosításokról gondoltál