Tolouse-ban kezdik kiépíteni azt az első körben csak 320 méteres szakaszt, ahol a kaliforniai Hyperloop TT tesztelni kezdheti a tömegközlekedés jövőjét.
Még tavaly júliusban jelentették be, hogy az aviatikai fellegvárnak számító Tolouse-ban fogják végezni a teszteket. Tegnap elkezdtek megérkezni az építkezéshez szükséges elemek, nem kis feltűnést keltve a környéken.
De mi is lesz ez?
A hyperloop lényegében egy nagyon hosszú cső. A csőben személy-és teherszállító „kapszulák” várják majd az utasokat és a rakományt, az egész pedig azért lesz iszonyatos sebességű, mert vákuum fogja átszippantani egyik megállóról a másikra ezeket a kapszulákat.
Az ötlet a kaliforniai Tony Stark, vagyis Elon Musk fejéből pattant ki, de ő inkább open sourcolta az elképzelést, a jelenlegi építkezést a Hyperloop TT nevű, szintén kaliforniai vállalat végzi. Tolouse-ra azért esett a választás, mert a légiközlekedés legnagyobb koponyái itt dolgoznak. Itt van az Airbus központja, de az Európai Űrhajózási Konszern műholdgyára, és a légi közlekedés elit akadémiája, az Ecole Supérieure is itt található, tehát agyakban nincs hiány. A teszteket az egyikori hadirepülőtér, a Francazal Airport területén kezdik el, a repteret átalakították kifejezetten olyan startupok számára, akik drónokon, önvezető autókon, vagy adott esetben hyperloop-technológián dolgoznak. A személyszállításra alkalmas kapszulákat Spanyolországban gyártják, és úgy tervezik, hogy még idén el is készülnek velük.
Elon Musk az Instagramon mutatta meg, milyen őrjítő tempóra képes a szupervonata