A Zyntern.com egy újgenerációs álláshirdetési platform, a célja az, hogy megkönnyítse az Y és Z generáció tagjainak az álláskeresést, a munkaadóknak pedig a fiatalok toborzását. A startup most 120 millió forintról szóló befektetésben állapodott meg az állami Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelővel – közölték az alapítók a Forbes.hu-val.
A Zyntern.com-ot Megyeri Mirtill, Balogi Attila és Barathi Tamás alapították 2016 szeptemberében. Mindhárman otthonosan mozogtak az employer branding és a toborzási kommunikáció területén, látták, hogy a hazai álláshirdető oldalak nem igazán felelnek meg az Y és a Z generáció tagjainak, hogy nagy a szakadék a fiatalok és a munkaadók között. Elhatároztak, hogy létrehoznak egy újgenerációs állásportált, létrejött a Zyntern.com. Arról, hogy mihez kezdenek majd a mostani befektetéssel, Barathi Tamás ügyvezető beszélt a Forbes.hu-nak.
A tervek szerint a befektetést két ütemben használják majd fel. Az első ütem 6–8 hónapig tart majd, ezalatt szeretnék véglegesíteni, finomítani a most futó fejlesztéseket, a felhasználói igények figyelembevételével – pl. iOS app fejlesztés, videóinterjú funkció, a matching algoritmus fejlesztése, integrációs megoldások kialakítása. (A Zyntern kezdetben tesztverzióban működött, a hirdetők ingyenesen használhatták a felületet.) A pénzből szeretnék a csapatot is bővíteni – jelenleg 5 ember dolgozik náluk –, és áldoznak majd belőle marketingre is.
A cél az, hogy az első ütem lejártakor Magyarországon a pályakezdőket célzó álláshirdetők között és a gyakornoki és pályakezdő (1-3 év tapasztalattal rendelkezők) állásokat kereső munkavállalók körében piacvezetők legyenek.
A külföldi piacokkal is szemezgetnek, még idén szeretnék megkezdeni a tesztelést a környező országokban. Azt, hogy hol, egyelőre még nem véglegesítették, Szlovákia, Szlovénia, Románia és Csehország között zajlik majd a verseny. A tervek szerint egy-egy külföldi egyetemvárost választanak ki a tesztelésekre, hogy megismerjék az ottani piaci körülményeket és a helyi hirdetési-munkakeresési potenciált.
A tényleges külföldi piacra lépés a második ütem része lesz majd, a tesztpiacok közül kettőben szeretnék majd megvetni a lábukat. Az idei cél az, hogy legalább egy tesztpiacon elinduljanak. 2019-ben tovább építkeznének a régióban, év végére legalább három országban szeretnének majd jelen lenni.
A nyártól egy kicsit azért tartanak, a piacnak nem tesz jót a nyári uborkaszezon. (A munkáltatók jellemzően februártól májusig, aztán szeptembertől novemberig toboroznak.) Ráadásul nyáron a célcsoportjukat (16-28 éves fiatalok) is nehezebben tudják elérni, mert iskola helyett nyaralnak és buliznak.
„Fesztiválon hirdetni drágább, mint bemenni az egyetemre” – mondja Barathi.
A magyar piacot sem hanyagolják majd el, itthon két irányban látnak fejlődési lehetőséget. Egyrészt bővíteni fogják a szolgáltatásaikat, a cégeket további lehetőségekkel segítenék a toborzásban-kiválasztásban, illetve a munkáltatói márkaépítésben. A munkakeresőknek karriertanácsadási és pályaorientációs szolgáltatásokkal bővítik a kínálatot. A tervek között van az is, hogy kibővítsék a célcsoportjukat, és a fehérgalléros fiatalok mellett megszólítsák a fiatal szakképzett munkaerőt is.
A Zyntern.com platform és a hozzá tartozó android app tavaly nyár végén indult, az alapítók korábbi projektjeik és kapcsolataik révén komoly pozíciót vívtak ki maguknak a piacon. Jelenleg több mint 600 regisztrált hirdető cég próbálta ki az álláshirdetési platformjukat, havi szinten 13–14 ezer egyedi látogató keresi fel az oldalt, a napokban érik el a 10 ezer regisztrált aktív felhasználót. A tavalyi csonka évben 6 millió forintos árbevételre tettek szert, ezt idén már az első negyedévben meghaladták. 2018-ra 50–60 millió forintos nettó árbevétellel számolnak.
Azt, hogy a Hiventures mekkora részesedéssel szállt be, üzleti titokként kezelik.
A Zyntern egyik alapítójával, Megyeri Mirtillel néhány hete beszélgettünk az Y generáció és a munka jövőjéről.
Én is elmehetnék egy multihoz több pénzért, de nem akarok – interjú a munka jövőjéről