Magyar adatvizualizációs startupba fektetett Péterffy Tamás. Nem ez az első magyar cég, amiben fantáziát lát.
Mi történt? Egyre aktívabb és egyre több magyarországi befektetése van a világ leggazdagabb magyar származású milliárdosa, Péterffy Tamás kockázatitőke-alapjának. Az idén áprilisban létrejött Interactive Venture Partners (IVP) nemcsak a Shroolyba és a Deligoba, hanem legutóbb a Vizzu nevű adatvizualizációs startupba is befektetett. A Vizzu Forbes.hu-nak is eljuttatott közleménye szerint 1,5 millió dolláros befektetési kört zártak, amelybe az IVP mellett a Two Sigma nevű, New York-i központú kockázati alap szállt be.
Kotextus. A Vizzuba még 2021-ben befektetett a Vinnai Balázs vezette BnL Start Partners, és akkor három angyalbefektető is csatlakozott: Csillag Péter, a Starschema társalapítója és korábbi ügyvezetője, a Munch.hu-ba is beszálló Torkel Fagrell svéd angyalbefektető, valamint Jared Schrieber amerikai üzletember. Czirják László, az IVP vezető partnere korábban a Forbes.hu-nak elmondta, hogy olyan cégeket és vállalkozásokat keresnek, amelyek nemzetközi piacokat céloznak. „Ez nem azt jelenti, hogy a helyi, kelet-közép-európai piac túl kicsi, a régiót is célozhatják, de a nemzetközi piac még nagyobb lehetőségeket kínál.”
Miért fontos ez? A Vizzu egyben azt is közölte, hogy open béta verzióban kiadtak egy új terméket is, ami egy animált adatmesélő eszköz. A felhasználók az adataikat azonnal animált történetekké alakíthatják, sőt: javaslatokat is kapnak ehhez a Vizzutól. A cég szerint ezzel egy olyan új történetmesélési formátum jön létre, amelyet korábban csak magasan képzett adatvizualizációs szakemberek tudtak használni. „A Vizzut használó előadók azzal tűnnek majd ki, hogy könnyedén átadják a kulcsfontosságú meglátásokat, segítve a nézőket abban, hogy könnyebben megértsék a komplexebb kérdéseket” – ígérik.
Mit mondanak a felek? Péterffy Tamás azt mondta, saját útján is mindig fontos volt számára, hogy megfelelő információkkal lássa el az embereket. A Vizzu célja, hogy forradalmasítsa az adatok megértését és bemutatását, és mindenki számára elérhetőbbé tegye a megalapozott döntéseket, hangsúlyozta. Vidos Péter, a Vizzu CEO-ja és társalapítója pedig arról beszélt, alig várják, hogy a felhasználói visszajelzések alapján továbbfejlesszék a terméküket, és beágyazzanak péládul AI-alapú funkciókat, ezzel tovább demokratizálva az adatok történetmesélését.