Így falja fel szép lassan a Temu a filléres kínai óriások bölcsőjét, az Aliexpresst.
TEMU-AKTÁK
2024 a Temu éve. Nálad is az lesz, legyél vásárló vagy e-kereskedő. Új rovat a Forbes.hu-n Vaszkó Ivánnal: hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések.
Legutóbb: a GKID hazai e-kereskedelmi becslései – friss Temu-adatokkal!
Bár az elemzői várakozást túlteljesítették, a kínai Alibaba utolsó negyedéves (január–március közötti), év per év alapon 7 százalékos forgalomnövekedését mégis csalódásként értékelték az amerikai tőzsdén, a keddi kereskedésben három százalékot gyengült a részvényárfolyam.
Ha ez nem volna elég, a kínai e-ker óriás 86 százalékos profitcsökkenést produkált ugyanebben az időszakban.
Hogy mi történt? Természetesen a Temu történt.
Kínában is egymást falják
A Temu-aktákban mindig arról beszélünk, hogy falja fel címszereplőnk Magyarországot, és vele a világot. Arról kevésbé, hogy magát Kínát is.
JD.com, Shein, Aliexpress: a szülőföldön is egyre nagyobb a verseny, nőnek a konkurensek, mint a bolondgomba. Tudni kell tartani a tempót, legyen szó filléres árakról, kiszállítási időről, szolgáltatásminőségről, lokalizálásról vagy az ehhez köthető beruházásokról.
Utóbbi zabálta fel az Alibaba csoport nyereségességét is, még ha a forgalmat kicsit fel is lendítette a brutális árverseny.
Beszédesek azok a számok is, amiket az Alibaba kínai platformjai (Taobao, Tmall) virítottak: éves alapon csak négy százalékot nőtt a forgalom, pedig a rendelésszám növekedése két számjegyű volt. A nemzetközi e-kereskedelmi platformjaik 45 százalékot tudtak bővülni, de a Temu-jelenség itt is felpörgette a kiadásokat, a veszteség a duplájára nőtt.
Sokan azt se tudják, hogy kínai
Mondjuk, ahogy a Retail Detail írja, a felhőinfrastruktúrába és a szolgátatás javításába ruházott gigapénzeknek hála az Aliexpress mára a rendelések 70 százalékát öt munkanapon belül tudja szállítani, és egyre jobban tudják kihasználni a szinergiákat is a csoport saját logisztikai divíziójával, a Cainiaóval.
Más kérdés, hogy amikor egy ehhez hasonló fejlesztést a mi régiónkból jelentenek be, az jobban erősíti a bizalmat, mint amikor valamelyik kínai óriás.
Nem mintha minden magyar rendelő tisztában lenne ezeknek a platformoknak az eredetével. Azt gondoltad volna, hogy az itthoni Temu-vásárlók majdnem egyharmada úgy gondolja, hogy nem is külföldi webshopból rendelt? Mindez persze a magyar nyelvű oldalnak is köszönhető, a generatív mesterségesintelligencia-eszközöknek hála ez ma már nem jelent problémát.
Van egy temus témád? Hallottál valami izgalmasat?
Írd meg TEMU-AKTÁK tárggyal az [email protected]-ra!
Korábban
- Az Alibabának amúgy sem volt zökkenőmentes éve. A csoport jelentős átszervezésen ment át, hat különálló üzletágra osztotta fel magát. A vezérigazgató Eddie Wu szerint a bevételnövekedés is most azt jelzi, hogy az új stratégia kezdi meghozni gyümölcsét, és különösen sokat vár új, mesterségesintelligencia-alapú termékeiktől és szolgáltatásaiktól is.
- Ami a magyar piacot illeti, a legfrissebb temus becsléseket a múlt héten közölték. Az év első három hónapjában közel 22,5 milliárd forint volt az itthoni forgalom, ami a teljes, lassuló magyar online költések 7 százaléka!