Egyet fizetsz, kettőt rendelsz. A Woltnál már megteheted, a Foodoránál még nem.
Ha már útba esik a másik étterem, akár onnan is felkaphatná az ebédemet a futár – szerintem ez valid igény a gyorsfutárcégektől rendelők körében. A két platform közül az egyik végre fel is dobta nálam a funkciót.
Mi történt? A napokban a Wolt fokozatosan elkezdett elérhetővé tenni egy új funkciót az alkalmazásban: a dupla rendelést.
- Egy rendelés leadása után megjelenik egy lista időzítővel, ahonnan 10 percen belül újabb étteremből, üzletből lehet plusz rendelést hozzáadni az eredetihez.
- Felár nélkül, ugyanazért a szállítási díjért jön ki a két helyről felvett rendelés.
Miért fontos ez? Nemcsak a Forbes.hu vette észre az újítást, maga a Wolt is beszámolt róla nekünk.
- A gyorsfutárcég sajtóosztálya szerint az ügyfélszolgálatra és közösségi médiás oldalakra érkezett üzenetekből, valamint házon belüli visszajelzésekből úgy érzékelték, hogy ezt a funkciót szerették volna a legtöbben, hogy megvalósítsák.
- Wolt+ előfizetés esetén ha az első rendelés Wolt+-os helyről érkezett, úgy a második rendelés is díjmentes.
- A szolgáltatási díjat mindkét rendelésnél felszámolják, ennek mértéke továbbra is a rendelés összértékétől függ.
Kontextus. Megkérdeztük a Woltot, hogy az eredetileg választott egységhez képest mekkora körzetben lehet leadni a plusz egy rendelést.
Az app olyan helyeket dob fel, amik a kiszállítási címhez vagy az első étteremhez, üzlethez képest 1 kilométeres körzetben vannak. Cél a lefedettség növelése.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a dupla rendelés a platformon dolgozó futárpartner díjazását hogyan befolyásolja, miből finanszírozzák a futár kitérőjét, ha maga a szállítási díj nem változik. A Wolt alapvetően egy futárral igyekszik kivitetni a dupla rendeléseket, de a futár is szabadon dönthet, milyen feladatot vállal el, és az algoritmus is dönthet úgy, hogy gyorsabb lesz két futárral kivinni a rendelést.
Egy futárnál két feladatnak minősül a dupla rendelés, és a díjazása is annak megfelelő, mondja a cég.
Hogyan tovább? A funkció még tesztüzem alatt. Helsinkiben már megtörtént a teljes bevezetés, itthon a napokban lesz mindenki számára elérhető.
Foodora? Megkérdeztük a versenytársat is, hogy terveznek-e hasonló szolgáltatást. A Forbes.hu-nak azt válaszolták:
a magyar Foodora jelenleg nem rendelkezik ilyen funkcióval, konkrétumot pedig nem tudnak megosztani a fejlesztés alatti projektekről, de párhuzamosan több fejlesztésen is dolgoznak az egész régióban.
Kapcsolódó. A napokban a Foodora egyik napról a másikra vonult ki Szlovákiából, ez elvileg „semmilyen szempontból nem érinti” a magyarországi működést, legalábbis a cég szerint. Eközben a Wolt arra válaszolt, hogy alkalmaznak-e olyan futárokat, akik alig vagy egyáltalán nem beszélnek magyarul. Válaszuk: nem, de csak mert a cég futárai eleve nem munkavállalók.