Az amerikai Y Combinator-t is megjárt magyar startup, az OpenMeter a használat alapú árazás piacán dobna nagyot, amihez sikerült nemzetközi befektetőktől 3 millió dollárt szerezniük.
Mi történt? A magyar startup 3 millió dolláros (valamivel több mint 1 milliárd forint) befektetési kört zárt le – írja a TechCrunch. A befektetők között van a Szilícium-völgy neves inkubátora, a Y Combinator (YC), valamint két amerikai kockázatitőke-befektető, a Haystack és a Sunflower Capital is. (A cég Y Combinatorbe kerüléséről korábban mi is írtunk.) A cég még Tailfin néven vett részt a YC programjában, ezzel ők a harmadik magyar csapat, ahol magyar alapítóval sikerült bekerülni a programba.
Mit csinál az OpenMeter? Egyre népszerűbb az a megoldás, hogy – például a Saas-modellben működő – cégek használat után számláznak az ügyfeleiknek. Ez amilyen egyszerű, olyan bonyult a háttérben. Az OpenMeter erre kínál egy megoldást. Fejlesztésük a cégek rendszereibe integrált, használat alapú üzleti modellben működő szoftvermegoldásokat monitorozza és alakítja át ezeket a „használati eseményeket” ember által is olvasható fogyasztási metrikákká. Ez teszi hatékonyabbá a használat alapú fizetési megoldással árazó szoftverek felhasználását.
Hogyan jött az ötlet? Az alapító Márton Péter előző munkahelyén, az online fizetési megoldásokat kínáló Stripe-nál szembesült az ötletet adó problémával. A cég sok használat alapú fizetéssel működő szoftveres megoldást használt saját rendszereiben. Amikor ezek valós kihasználtságának mérésére próbált megoldást találni, falakba ütközött. Nem volt erre megfelelő adat és eszköz a Stripe-nál, ezért összefogott a Ciscónál dolgozó Tóth Andrással, akivel még a RisingStack nevű szoftverfejlesztő ügynökségnél dolgoztak együtt, és közösen próbáltak megoldást találni a problémára.
Kik a versenytársak? Az OpenMeter két legnagyobb versenytársa a Metronome, akik a használat alapú fizetési megoldásokhoz szükséges szoftveres környezetet kínálják ügyfeleiknek és nem mellesleg már 43 millió dollár tőkét vontak be. A másik nagy versenytárs az Amberflo, akik mérésalapú árazási megoldásokat fejlesztenek.
Az OpenMeter legfontosabb megkülönböztetője ezen a piacon a nyílt forráskód, erre alapozva kínálnak fizetős megoldásokat is nagyvállalati ügyfeleknek.
Az OpenMeter továbbá az AI-világra fókuszál, ahol a használat alapú árazás a nagy nyelvi modellek tokenizációjával új értelmet nyerhet.
Miért fontos ez? A San Franciscóban székelő – de budapesti fejlesztői irodával is rendelkező – cég jelenleg több piacvezető AI-céget is az ügyfelei között tudhat, bár azok nevét nem árulta el az alapító a TechCrunch-nak. „A gazdasági lassulás miatt egyre több cégnél lett fontos a költségek visszaszorítása és kontrollálása, ami miatt az eddigieknél nagyobb fókuszt kapott a felhasználónkénti költségek megértése és a használati kvóták betartatása”– mondta Márton Péter a lapnak. „Az OpenMeter számára ez jó hátszél.”